/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
biologisk medicin (leddegigt)
Fra : Cheeta
Vist : 1198 gange
50 point
Dato : 03-09-07 16:48

Jeg har leddegigt (ca 4 år) har været igennem en masse forskellige medicner, som har hjulpet de første år, men nu er effekten nærmest lig nul......
Jeg er nu igennem min læge blevet indstillet til Biologisk behandling på Slagelse sygehus.
Produktet hedder HUMIRA og skal sprøjtes ind i kroppen, jeg vil gerne høre om der er nogen der har prøvet dette, og hvordan de har det efterfølgende...
Venlig hilsen Cheeta

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-07 16:51

Hej Cheeta
Jeg har ikke personlige erfaringer, og kender ingen som har prøvet, men har du gennemset... og læst omkring produktet? Se evt.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=HUMIRA&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
og
http://www.drugdebate.com/news/?id=1663

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-07 16:52
Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-07 17:44

Hej jeg har prøvet Humira i ca. et år med et godt resultat. Jeg havde ikke nogen nævneværdige bivirkninger og næsten ingen smerter i bevægeapparatet. Efter et år fik jeg noget udslæt på benene og man mente jeg havde en allergisk reaktion og derfor stoppede jeg med Humira. I dag bruger jeg Enbrel som også er et biologisk middel. Det virker fint på mig jeg har stort set ingen smerter og min leddegigt er under kontrol så jeg kan leve et næsten normalt liv uden de store smerter.

Jeg kan kun anbefale dig at prøve. Du er jo under kontrol og skal i starten have taget diverse blodprøver plus testes for tuberkulose.

MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : Cheeta

Dato : 09-09-07 13:29

Tak for svaret chaufrat.
Dejligt at høre det virker.Er blevet indkaldt til blodprøver og røngten og TB prøve.... og i slutningen af denne måned får jeg den første indsprøjtning.....glæder mig til at få et normalt liv igen....
Hilsen Cheeta

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 10-09-07 09:06

Selv Tak Cheeta. Jeg håber Humira kan hjælpe dig. Godt at du kommer igang nu med behandlingen.
MVH chaufrat