/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Konvertering til dvd?
Fra : ashkan
Vist : 2051 gange
200 point
Dato : 01-09-07 18:53

Hej
Jeg har købt et jvc videokamera med harddisk. Når jeg har optaget en video og overført til min pc, fremkommer det i MOD-filer, som fungerer fint med kameraets egen software. Problemet er, at jeg gerne vil brænde det optagede ned på en dvd, og derefter afspille på tv via dvdafspiller. Hvordan gør man det? Jeg har forsøgt at konvertere MOD-filerne til MPG-filer og så brændt det, men når det vises på tv kører det alt for stærkt og der er ingen skarpe billeder, som der ellers er på originalen.
Er der nogen, der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 01-09-07 19:00

Jeg vil lige tilføje at jeg bruger NERO som brænderprogram og min brænder er en dvd-brænder fra SONY. Min dvd-afspiller er fra PHILIPS.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-09-07 07:27

Det er ikke "bare" lige !!
MPEG filer findes i 3 udgaver. Du skal gemme i MPEG 2 for at kunne konventere til DVD. Så skal du have et konverteringsprogram Feks:
AST Converter (US$ 20) (kan downloades i en demo udgave)
eller Microsoft's Mydvd 5 (pris ukendt)

Først herefter kan du brænde en DVD.

For mig, lyder det som om, at du mangler et konventeringsprogram.

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 02-09-07 07:42

Fandt lige MS Mydvd, nu i ver. 9

http://www.roxio.com/enu/products/mydvd/mydvd.html

Den koster US$ 50, men så vidt jeg kan se, kører den direkte fra videokameraret og over på en DVD
som jo er meget tidsbesparene. Den kan også bruges i forbindelse med Movie Maker, så du først kan redigere og så brænde en DVD.

Jeg bruger altid moviemaker til mine optagelser, da det er forholdsvis nemt at få et godt resultat, og programmet ligger jo allerede på computeren. Jeg overfører med firewire, så kan jeg betjene videokameraret fra computeren. Har du prøvet det ???

MVH

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 02-09-07 10:55

Tak for svaret viskinge.