/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Opgradere til SLI?
Fra : Mutti15
Vist : 498 gange
35 point
Dato : 29-08-07 13:07

Jeg har et P5N-Sli motherboard og et Asus 8800 GTX (Ikke 100% om det er Asus).

Ville høre om det ville kunne betale sig at opgradere til at bruge 2x8800 GTX? Hvor meget mere ydelse får jeg ud af det?

Ydeligere specs:
2.4 GHz Duo-Core
4GB DDR2 Ram
2 Kabinet-blæsere (Kabinet tillader god gennemtræk)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-07 13:12

Det kommer jo an på hvilken skærmopløsning du kører med? Hvis du f.eks bruger en 19" fladskærm med en "født" opløsning på 1280X1020 har du ikke behov for et ekstra grafikkort med 99.9 % af de spil der findes på markedet idag

Kommentar
Fra : Mutti15

Dato : 29-08-07 13:14

Den netop det jeg kører. Så jeg ville ikke kunne se nogen forbedring?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-07 13:47

Det mener jeg ikke du vil kunne. Noget andet er når der kommer direct10x compartible spil ud, men så er der osse andet hardware som CPU og RAM der skal opgraderes

Kommentar
Fra : Mutti15

Dato : 29-08-07 14:19

Så mine nuværende specs ville ikke være nok til DirectX10?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 35 point
Dato : 30-08-07 12:53

kortet er directx10 kompartibelt så både ja og nej! Der vil altid udkomme spil der afprøver grafikkorts grænser af og her vil du sikkert opnå fordele ved at køre i SLI, men spørgsmålet er om der ikke vil være hurtigere directx10 (og billigere) kort ude til den tid, så jeg ville vente indtil jeg kunne vurdere om det kunne betale sig at købe et nyt 8800 GTX for at få bedre ydelse. Som det er idag ligger din begrænsning ikke så meget i grafikkortet som i din CPU, men der er du jo ganske godt med og det ville måske være bedre og billigere at opgradere både grafikkort og cpu når der kommer heftige directx10 spil ud.
Med de spil der er idag kan jeg ikke se du behøver at køre i SLI.

Godkendelse af svar
Fra : Mutti15

Dato : 31-08-07 11:05

Tak for svaret tedd!