/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Seneskedehindebetændelse
Fra : 86999984
Vist : 2204 gange
100 point
Dato : 28-08-07 09:37

Kan seneskedehindebetændelse vandre runde i kroppen feks. fra hånden og ned i skinnebenet???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-07 09:52

Nej

Seneskedehindebetændelse er en irritationstilstand i håndleddet grundet overbelastning/forkert brug og har ikke noget at gøre med skinnebenet.

mvh dova

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-08-07 09:53
Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-07 09:55

"betændelse" er egentlig en forkert betegnelse, men seneskedehindebetændelse kan dog opstå andre steder end i håndleddet

http://www2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=369&CID=39&p=2

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-08-07 09:58

Måske kan du opleve at du er særligt disponeret for det, men vandre rundt i kroppen, kan det ikke.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 28-08-07 10:00

Ok tak for hjælpen... jeg undrer mig bare over at det er fuldstændig samme fornemmelse det gør ondt på i skinnebenet, som når jeg har det i håndleddet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-08-07 10:04

Du kan have en skinnebensbetændelse, som giver nogenlunde den samme smertefornemmelse som seneskedehindebetændelse har

Vaxen

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-07 10:05

Hov - vil lige sige, at skinnebensbetændelse er som seneskedehindebetændelse en irritation/inflammation uden bakterier

Vaxen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-08-07 11:19

Det kan jo meget vel være skinnebensbetændelse, som vaxen skriver.

Er du begyndt at løbetræne, så er det meget vigtigt, at du bruger det rette fodtøj.

Citat
Nedsat træningsmængde

Ændret løbeunderlag (ofte skal man væk fra det hårde underlag)

Sko og indlæg, der mindsker tendensen til pronation.

men du kan læse mere på denne side

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skinnebensbetaendelse.htm

Men som tidligere skrevet vandrer seneskedehindebetændelse ikke rundt i kroppen. Du må overbelaste både arm/ben.

Så nedsæt belastningen.

God bedring

Godkendelse af svar
Fra : 86999984

Dato : 03-09-07 10:35

Tak for svaret vaxen.