/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Blandingsforhold
Fra : jlbendtsen
Vist : 21392 gange
200 point
Dato : 23-08-07 06:30

Hej

Er der nogen der kender til en evt hjemmeside hvor man kan se diverse blandingsforhold til beton, mørtel ,puds etc.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 23-08-07 07:14
Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 200 point
Dato : 23-08-07 19:03

blandingsforholdet er
beton til støbning i sokkel
1 cement 5 bakkesand 3 rald størelse nødder.
Murermørtel.
1 cement 10 bakkemørtel
beton til slidlag.
1 cement 3 bakkesand.
pudsemørtel.
1 cement til 10 strandsandsmørtel.
det er de blandingsforhold vi bruger og har brugt i mange år.
Hvis du skal bruge flere spørg løs lidt vigtig at bruge de rigtige
matrialer og blandingsforhold.
Vi har som murer set mange folk bruge det forkerte og
med fatale følger..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 24-08-07 07:55

Ja det er med at lave tingene ordentligt. Har for mange år siden arbejdet som murerarbejdsmand men alle de ting er ligesom smuttet med tiden der for kunne det jo være smart at have en liste over det hele men har indtil videre det jeg skal bruge takker til jer begge i fortjener point begge to så lægger lige nogle ud til jej123 også

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 24-08-07 07:56

Tak for svaret janik.