/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min pc genstarter uprovokeret
Fra : aZiX
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 21-08-07 17:57

Hej...

Jeg er løbet ind i lidt af et problem. Min stationære pc er nemlig begyndt at genstarte uden at jeg har provokeret den til det..
i starten genstartede den bare og lukke op igen.. men nu er når den knapt at loade .reg databasen under op starten.. har prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand og her blev jeg opmærksom på at den ville loade en fil som hed sptd.sys ved ikke hvad den gør men det plejer den ikke at gøre når man starter den i fejlsikret...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 17:59

Du må en tur på www.malwarefri.dk De skal nok hjælpe dig

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 21-08-07 18:01

LINK incorrect...

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 21-08-07 18:02

refi: Du mente vel www.malwarecheck.dk?

- Hvis de ikke kan hjælpe dig - hvilket de bestemt burde kunne - så er det en tur
forbi www.spywarefri.dk

//Kettedk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:05

Sorry ja www.malwarecheck.dk selvfølgelig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:06

Halvdelen af 2 rigtige link giver desværre ikke 1 rigtigt

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 21-08-07 18:10

Minder jer lige om at min stationær slet ikke kan starte op...

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 21-08-07 18:11

Kan den heller ikke starte i fejlsikret? Prøv evt. at sige nej til at loade sptd.sys
under opstarten.

//Kettedk

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 21-08-07 18:20

har jeg også forsøgt... den genstarter stadig...
er lidt bange for at det er en hardware fejl, men er på ingen måde sikker...
min CPU bliver ikke varmere end normalt (45-57*C)
mine hardiske bliver heller ikke varme og er ikke støvede...
i BIOS kan jeg gøre alt som jeg har kunnet hidtil..
(på trods af alt dette kan det stadig være hardware fejl)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:20

http://www.bleepingcomputer.com/startups/sptd-13477.html

Filen skal bruges - det er IKKE virus

Den hører åbenbart til DEAMON tool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:23

Åbenbart version 4.00 der har en fejl....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:25

Flere løser problemet med at taste esc. når den forsøger at loade filen under FEJLSIKRET opstart....

Men kommer du ind - så slet deamontool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:26
Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 21-08-07 18:32

nu har jeg smidt et spørgsmål på www.malwarecheck.dk..

men er stadig åben for support...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 18:37

Ja da....

Det er stl_s og arlet der besvarer.....

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 21-08-07 18:46

nemlig det er nogle dejlige mennesker..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 19:45

En mulighed er at hente Ubuntu 7.04 Desktop Edition http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Brænde til en CD og starte op på den....

Den kører uafhængig af alt andet på komputeren men kan alligevel få adgang til din harddisk...

Den skal IKKE installeres når først du har lavet den....
Den kører direkte fra CDen...

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 21-08-07 20:32

tja... sorry to say it but... pc står lige nu og kører en ny xp ind....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-07 20:41

Ja ja....

Prøvet er der da

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 05:34

For at undgå den genstarter kan du skrive kommandoen: shutdown -a

Altså fra kommandolinjen:

Start -> Kør... -> shutdown -a

Bemærk at denne procedure i visse tilfælde spærre for internetadgangen ...indtil du genstarter maskinen manuelt. Kommandoen bør kun bruges i forbindelse med 'rensning' af computeren f.eks. ved inficering med Blaster ormen: http://www.boris.dk/blaster/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 22-08-07 16:31

Citat
For at undgå den genstarter kan du skrive kommandoen: shutdown -a

Altså fra kommandolinjen:

Start -> Kør... -> shutdown -a

hjælper ikke for jeg kan slet ikke komme ind i windows... er i gang med at re-installere XP men møder en BSOD... og må starte forfra..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 17:58

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1647

Lav en komplet nyinstallation.... Incl. ny partitionering....

Den maskine er vist ret syg......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 18:18

Eller slet HELE lortet: http://dban.sourceforge.net/ ..før du geninstallerer Windows.
( Det ta'r altså tid )

Du skal så dog lave ny partition, formatering osv. ..fordi?

ALT er væk !!!

..også virus og anden snavs der kan 'gemme' sig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 22-08-07 20:51

tja... har re-installeret nu og den crasher ikke mere...(troede jeg..) ville installere office 2007 og ca 30 sek inde i installationen gentstarter skidtet så er temmelig tæt på bare at slette alt på alle hardiske...

Annuller spørgsmålet
Fra : aZiX

Dato : 26-09-07 17:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål