/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Degu alder og sygdom
Fra : Søsser
Vist : 1494 gange
20 point
Dato : 20-08-07 19:45

Hej derude

Jeg har aldrig fundet ud af hvor gammel en degu kan blive, men hvor mange år har jeres ormået at blive?
Og har i prøvet at de bette små har sygdomme, hvilke?

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 20 point
Dato : 20-08-07 19:59

Jeg må indrømme at jeg lige måtte søge lidt for at se hvad f.... en degu var.
Har aldrig hørt det navn før...

Første søgning:
http://www.napena.dk/degu/degu_vilde.htm
Citat:
Af 1000 deguer der blev studeret i fangenskab opnåede kun en af dem at blive ni år gammel

Så mon ikke det er nogenlunde standarden?

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 27-08-07 17:33

Tak for svaret CarstenGP.
Jeg havde været inde på den hjemmeside, men jeg spurgte min dyrlæge, som gav et bud på 5 år :)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 27-08-07 17:55

Nu var det jo også kun en enkelt, som var blevet 9 år... så 5-6 år er vel et ganske realistisk bud.

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 28-08-07 09:18

Ja :)