/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Udrensningskur
Fra : 86999984
Vist : 13140 gange
100 point
Dato : 16-08-07 11:36

Hej.
Jeg er begyndt med her for ca. 4 måneder siden at lægge min kost om... samtidig har jeg gået til to forskellige behandlinger for at få kroppen strammet op (Tei + LPG) og det må jeg sige er noget der virker. Jeg er IKKE på slankekur, men da jeg har ca. 8 kg. der sidder endnu fra dengang jeg fik min datter (for snart 5 år siden) syntes jeg det var på tide der skete noget.
Jeg håber snart at blive gravid igen, og derfor er jeg nødt til at stoppe med mine behandlinger, men har bestemt tænkt mig at starte igen (nu er det jo heller ikke sikkert at det lykkes for mig at blive gravid) men jeg kunne enorm godt tænke mig at få renset kroppen med en af alle de udrensningskure man kan købe, og vil lige spørge nogle erfarne personer til råds inden jeg bare køber en. Kan man få en af de kure som man også må bruge i tilfælde af en graviditet, eller er det bedst at gøre det inden man bliver gravid??

Mvh. 86999984

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-08-07 14:15

Jeg var på en slags frugtkur I 3 måneder spiste jeg KUN frugt og grøn the indtil kl 13.00.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-08-07 14:17

undskyld ja det var en vildt god kur for min mave og dermed hele systemet

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 16-08-07 14:18

Hej bja2.

Er det er god udrensningskur, eller var det bare for at tabe dig?

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 16-08-07 14:19

Jeg kan sagtens leve af frugt og grønt til kl. 13.00 om dagen, men kommer man så af med alle de skide affaldsstoffer man har i kroppen?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-08-07 15:12

Hvilke affaldsstoffer?

Nyre, lever og tarm har klaret jobbet for menneskeheden i 10.000 år. Men det er der jo ikke indtjening i det billige skidt.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 16-08-07 15:15

Ja jeg ved ikke lige hvilke affaldsstoffer, men jeg har bare hørt at det skulle være godt at få renset ud i systemet engang imellem... de sælger da alverdens ting og sager indenfor udrensningskure.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-08-07 16:58

Hej

I disse fora diskuterer de forskellige udrensningskure:

http://www.selvet.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5860

http://debat.jubii.dk/296/EFFEKTIV+udrensningskur+-Der+virker_241326.html

Jeg vil foreslå, at du kun spiser frugt og grønsager og drikker vand i 2-3 dage. Dvs. ingen E-numre eller koffein. Det renser godt ud i kroppen på en sund og billig måde. BioDrain virker sikkert godt, men...

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-08-07 17:05

Jeg BLEV RENSET UD

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-08-07 17:22

Citat
de sælger da alverdens ting og sager indenfor udrensningskure.

Ja, det er vældig populært for tiden. Så lige en 'trailer' med et halvt øje: TV2 vil komme med en udsendelse om det. Men hvis du er tilhænger af den slags, så lad være at se den. Den er fortrinsvis kritisk.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 16-08-07 18:38

Du kan selv stykke en udrensningskur sammen ved at spise masser af grønt og undgå animalsk fedt, sukker og stimulanser som kaffe, the, alkohol og sukkerfri sodavand.
Derudover kan du prøve en tarmudrensningskur, som er meget effektiv, og som både jeg og min mand tager ca. 4 gange om året kombineret med en kur af ovenstående art.
Der findes nogle ayurvediske urtepiller, som hedder Triphala Plus og en æske med 60 stk koster 139 kr og kan købes hos helsekosten. Man skal tage 2 urtepiller med et stort glas vand lige inden sengetid, så det er ikke kompliceret.
Da jeg prøvede kuren første gang, gik der 2-3 dage, så begyndte jeg rent ud sagt at sk... de mest grimme ting ud, som jeg slet ikke vidste, at jeg havde i tarmsystemet, og som jeg var rigtig glad for at slippe af med, nu de var ude af kroppen! Nogle dage var det de rene "aliens", der kom ud!
Selv i slutningen af kuren syntes jeg at der kom ekstra skidt ud, så jeg tog en kur til efterfølgende.
Nu har jeg kun ganske få udrensningssymptomer i få dage, når jeg tager en kur, så der er ingen tvivl om, at de er meget virkningsfulde.
Min mand er ikke nogen helsefreak, men jeg fik ham overtalt til at prøve en kur, og også han kom af med de vildeste ting. Nu ser han frem til hver eneste gang, han skal på en kur, for man får det simpelthen bare så godt både fysisk og psykisk.
Man bliver ikke dårlig af pillerne, dvs. man får ikke ondt i maven, kvalme, hovedpine eller andet. De hjælper bare med at skubbe de gamle rester af afføring, som sidder i tarmfolderne, ud.
Jeg mener imidlertid at der står på pakken, at man ikke bør tage sådan en kur, hvis man er gravid. I det hele taget bør man vist ikke indtage nogen former for medicin eller kosttilskud uden lægens anbefaling, så tal med din læge, eller tag en Triphalakur eller 2 inden du bliver gravid.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 16-08-07 20:59

Tag en b3 25 mg vitaminpille hvert 10 minut indtil du får en fysisk reaktion.
(Reaktionerne kommer fra giftstoffer der løsner sig i kroppen og skal svedes ud.)
max 4 tabletter.
Hvis der ingen reaktion kommer er du forholdsvis ren.
Hvis der er reaktion efter feks. 2 tabletter så tager du
blot 2 tabletter før du dyrker motion 1 gang om dagen.
hvis der så ingen reaktion er på 2 tabletter en dag øger du med 1 den næste.

Vitaminer skal være i balanse
så tag også:
b komplex
a/d 4000/400
e 500 mg
c 500 mg
multimineral

Hvis du har fysiske reaktioner flere timer efter, har du enten ikke fået svedt
giften ud eller vitaminerne er ude af balance. I så fald må du stoppe.
Gå ikke videre end 4 stk b3, det ville kræve kyndig vejledning for at holde
vitaminerne i balanse og lange svedeture i sauna.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-08-07 22:26

Så du Basta her til aften?

Det er det rene svindel!

Bjørn

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 17-08-07 09:08

Tak for alle de gode tips. Jeg så desværre ikke Basta i går, var der noget med udrensningskure der?? Jeg snakkede med en i går som fortalte at man skulle tage noget ingefærrod, skære 5 cm. i nogle stykker og koge det sammen med 1 liter vand - man skal så drikke 1/2 liter af væsken om dagen, det skulle også være en god form for udrensning.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-07 09:10

Ja undskyld, jeg har ikke egen erfaring som efterlyses, men en navngiven forsker der er fuldtidsbeskæftiget med spørgsmålet er vel også værd at lytte til:

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-7940549.html

"Grundantagelsen i detox er forkert: Kroppen er ikke fyldt med gift- og affaldsstoffer, der skal udrenses via speciel diæt. Almindelig sund kost er ikke fyldt med eller danner gift- og affaldsstoffer."

Så min anbefaling til 86999984 er: Spis en almindelig sund kost nu og fortsæt under graviditeten. Så er du så giftfri som du kan blive.

Godkendelse af svar
Fra : 86999984

Dato : 17-08-07 09:13

Tak for svaret henrikkrebs, det var da dejligt at hører at man ikke nødvendigvis behøver en af kurene.