/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isolering af skur.
Fra : Carner
Vist : 4580 gange
200 point
Dato : 14-08-07 13:46

Jeg er ved at lave et skur, hvor den ydre beklædning er Brædder, 1 på 2, den indvendige beklædning bliver loftbrædder 90 mm. Taget er af plastplader.

Spørgsmål:

Jeg vil gerne have skuret isoleret, så det kan bruges til opbevaring af planter, plastikmaling m.m.
Altså frostfri, der bliver i skuret placeret en kummefryser.

Hvordan griber jeg det an, med hensyn til isolering, placering af dampspærre, hvilken isolering er brugbar.

På forhånd

Carner

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 13:59

Rockwool eller glasuld er egnet. Dampspærren skal udføres med tapede samlinger og være på klimaskærmens varme side. Altså inderst (inden selve vægbeklædningen). For at supplere varmen lidt kunne en anelse ekstra varme indbygget i rummet være en god ide. Nogle kummefrysere kan opføre sig sært hvis de står for koldt. Hvis du har værktøj derinde, kunne den ekstra varme passende laves vha affugter. Den giver en smule mere varme af sig, end den forbruger i strøm (fordi den udkondenserer vand). Så det er en anelse billigere at have i drift end en elradiator.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 13:59

Yderst - kunne vindpap være en god ide.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 14-08-07 14:04
Godkendelse af svar
Fra : Carner

Dato : 14-08-07 14:51

Tak for svaret 3773.