/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
hjælp til valg af campingvogn
Fra : allanthiim
Vist : 1547 gange
200 point
Dato : 05-08-07 09:27

vi har lige prøvet at campere for første gang og fundet ud at det er lige noget for os
vi lånte en hobby vogn på 4 meter til en værdi af 70 000 kr.
nu har vi været ude at kigge på mange vogne til en værdi af ca 40 000 til 50 000 kr
og fundet ud af at adria ikke lige er os men der er mange dethleff til salg til den pris
da jeg ikke kender de forskellige mærker kunne jeg godt tænke mig at høre lidt erfarring fra jer andre garvede campister om de forskellige mærker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-08-07 10:48

En campingvogn er lidt ligesom at købe hus.....

Pris og kvalitet hænger sammen...

Glem ALT om mærker - køb den vogn der passer bedst til DIT behov og har de faciliteter DU vil bruge.....

Selv alder er ikke så vigtig (det er mest er spørgsmål om hvor moderne udstyret er)

En campingvogn ruster ikke op - den bliver SLIDT op

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 05-08-07 11:12

Det med pris og kvalitet passer.

Selv campingvogne har nogle problemer fra mærke til mærke, ligesom alt andet.

Det er rigtig som refi skriver, vælg den vogn der passer til jer, find så ud af om der nogen der har haft problemer med modelen og mærket, i kan evt. gå ind på campinferie.dk og spørge i forum.

Jeg har haft flere mærker igennem tiden, den forige vogn var en dethleff, som havde pladepest i fronten, min nuværende vogn er Wilk som jeg kun har skiftet vandvarmeren i efter 11 år.

Se lidt ud i fremtiden hvis i har børn, hvor lang tid tror i de vil med på camping, vognens bredde og længde, passer vægten til den vogn der skal trække nu og evt. i fremtiden, vil i ligge fast eller vil i rundt i europa.

Når i har fundet jeres vogn, venter der mange års glæder, med en afslappet ferieform.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 05-08-07 15:57

Så er vi lige kommet hjem fra endnu en campingtur, denne gang bare et lille smut i DK.

At skulle vælge en campingvogn er svært, så det smarteste er om i har mulighed for at leje den i har forelsket jer i, for tingene kan være helt anderledes når først man har installeret sig på en campingplads og får den prøvet af.

Men ellers som andre skriver, vælg den vogn som i forelsker jer i. Ja pris og kvalitet hænger sammen, men det betyder altså ikke at de billigere vogne er noget møj, og jeg kunne aldrig selv finde på at købe en af de helt dyre vogne, men det er simpelthen fordi jeg ikke kan lide indretningerne, eller farvevalget.

Hvis i køber brugt, så sørg for at vognen er fugt og gastestet, vognene kan "dø" af fugt i stedet for rust.

www.dcu.dk under campister imellem, er der jævnligt hede diskutioner om hvilken vogn der er bedst, og det er så heldigt at vi alle bedst kan li vores egen. Mange af vognene ligner efterhånden også hinanden.

Hilsen

en megaglad Hobby exellent easy 540 ul ejer

Godkendelse af svar
Fra : allanthiim

Dato : 09-08-07 09:22

Tak for svaret Nordsted1.
vurderet dit svar til at være bedst ud af tre
vi har besluttet at vente til foråret med at købe en cv