/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Rejse til england
Fra : MissXX
Vist : 2900 gange
100 point
Dato : 29-07-07 17:58

Hejsa

Min kæreste rejser til England i nat for at arbejde i en uge.

Hvad er Toldreglerne? Jeg kan læse mig frem til, at han ikke må handle toldfrit i lufthavnen da han rejser til et EU-land. Men må han købe en almindelig karton cigaretter i DK og medbringe? De er jo lidt billigere i DK end i England.

Vi er kommet hjem fra Tyrkiet i dag og har selvfølgelig handlet toldfrit på vej hjem. Dvs. at vi har købt cigaretter, men må han medbringe én af de kartoner?

Venlig hilsen MissXX

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 110 point
Dato : 29-07-07 18:09

Han må ikke tage toldfri med... toldfri er toldfri - uanset hvorfra og hvordan.

Men køber han almindelige med dansk moms m.v., så er det ok.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-07-07 18:17

Enig

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 29-07-07 21:39

Omvendt må han gerne købe beskattede varer i England og tage dem med til danmark (her tænker jeg på nogle flasker god whisky )

ol

Godkendelse af svar
Fra : MissXX

Dato : 31-07-07 14:03

Tak for svaret Ysseven.