/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmdriver?!?
Fra : SigJollyCola
Vist : 2139 gange
20 point
Dato : 14-07-07 00:43

Hej.. :)

Jeg håber virkelig, der er en, som kan hjælpe mig.
Min computer er begyndt at fryse, når jeg spiller Sims2.. Jeg har aldrig haft problemer med det før.
Det er forskelligt, hvor lang tid, "jeg får lov" til at spille, før den fryser. Efter noget tid kommer der en meddelse, hvor der står "skærmdriver ialmrnt5 svarer ikke" og bagefter "Der opstod en fejl med grafikkortet i systemet......"

Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op, da jeg ikke ved noget som helst om computere.

-Katja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 00:49

Vi må vide noget mere om din computer for at kunne hjælpe dig

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 00:51

Såsom hvad?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 00:55

Hvilken computer, hvilken skærm, hvad for en grafik kort ? Du kan få hjælp til at finde oplysninger om din computer, ved at brugehttp://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html Everest hent og instaler programmet, så får du hjælp til hvilke oplysninger du skal finde og hvordandu finder dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 00:57

Lad være med at lade dig lokke til at hente andet end Everest lige nu

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 00:58

Hehe.. Jeg kan skam bare ikke finde ud af, hvordan jeg henter det :S Pinligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:03

Klik på linket (den blå linje) i mit indlæg om Everest og klik på en af download linkene midt i siden fra Majorgeeks, vælg France for eksempel, det burde være hurtige end at hente i USA eller Australien, hvis du bruger Internet Explore kommer der nu en advarsel og en gul linje øverst, højre klik på den gule linje og klik på Hent fil, du bør vælge at gemme filen, for eksempel på Skrivebordet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:05

Hvis jeg nu siger Jolly Cola, gir du så en ? Det en min favorit cola

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:07

Så tror jeg, den er ved at være der..

Ja, det er vigtigt at sige Jolly til sin cola. ;)

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:08

Er det det rigtige program, jeg har hentet? Det hedder Registry Mechanic.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:09

Er det en bærbar eller en bord model, du har som computer ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:11

Det er en bærbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:12

Nej, nej nej jeg sagde jo du ikke skulle lade dig lokke slet den, lad være at instalere, vi vil ikke have besvær med den i aften

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:13

Jamen, jeg gjorde bare som du sagde og valgte den fra Frankrig?!?!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:14

Ok jeg sidder også med en bærbar og har Everest, få nu hentet det rigtige program, inden jeg falder i søvn

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:15

okay.. nu ved jeg, hvad der er gået galt. Den startede åbenbart ikke automatisk. Nu er jeg på rette vej :P

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:16

Bruger du Internet Explorer ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:16

Jep

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:17

Så er det i orden. Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:26

Først skal du instalere, dobbelt klik på instalations filen, du lige har hentet(ikke den registry dims, men Everest) derefter åbner du Everest, der sandsynligvis en grøn ikon på skrivebordet, den dobbelt klikker du på

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:27

Jeg har slettet det andet, jeg havde hentet og er inde i Everest nu..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:33

Pyha jeg har måske ladet dig gå en omvej, men prøv at gå ned og klik på det lille + ud for PC og klik på Opsummering, hvad står der ud for Skærm????

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:35

Der står: Plug and Play-skærm [NoDB]

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:41

Det var det jeg frygtede, jeg er lidt på glatis lige nu, vender tilbage i løbet af ca. 10 minutter

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:41

Ok :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 01:45

Hvor længe har du haft spillet instaleret ? Er det et nyt spil som du har problemer med ? Prøv nu i Everest, at klikke på + ud for Grafik kort og på Windows video, hvad står der nu ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 01:47

Jeg har haft det installeret længe.. men så var der en overgang, hvor jeg ikk spillede det og slettede det derfor, for at få mere plads. Har så installeret det igen for nogle uger siden.

Der står: Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 02:16

Den er nøjagtig magen til min jeg var væk et stykke tid, har lidt besvær med at finde en opdatering, er du vågen endnu ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:18

Der kan man bare se! :)

Ja, sådan nogenlunde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 02:20

Hvis du har haft problemet lige siden du instalerede, kan de være sket en fejl under instalering, har lyst til at afinstalere og instalere igen ? Jeg leder videre efter en opdatering, den prøver vi først

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:20

Ja selvfølgelig.. hvis det er nødvendigt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 02:33

Du har ikke oplyst hvilken Windows du har ? Og gå så lige tilbage i Everest og til Opsummering, hvilken CPU type har du ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:34

Jeg har xp..

Beskrivelse   Værdi
CPU Type   Mobile Intel Pentium M 740J, 1733 MHz (13 x 133)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 02:41

Jeg er ved at være der men hvilken XP ? Home - Professional - Mediacenter ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:41

Home - tror jeg.. er ikk helt 100

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 02:47

Det er ikke sikkert at det gør den store forskel nu skulle der gerne være et download link her: http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/12539/a08/win2k_xp142550.exe&agr=N&ProductID=1862&DwnldId=12539&strOSs=All&OSFullName=All Operating Systems&lang=eng
Den gule linje kommer igen, højre klik på den og Hent fil

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:50

1ooo tak :)

Håber, det hjælper på det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 02:51

Vent lige lidt med at instalere, jeg prøver først på min om der sker noget utilsigtet

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:51

Skal jeg installere den, når den siger, driveren ikke er valideret til min comp??

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 02:55

det lyder som en god idé :P

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 03:21

Ja pyt med den godkendelse, du kan rolig instalere, bare dobbelt klik på filen win2k_xp og på næste, accepter og så videre, jeg trængte til den opdatering, den er fra 17. januar i år og jeg fik en bedre opløsning på skrivebordet, godt du hjalp mig på vej så jeg fik det overstået

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 03:21

Skal jeg prøve.. eller?

:)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 03:23

Og så krydser jeg fingre for at det hjælper med Sims, eller kan du prøve at geninstalere spillet jeg vil finde dynen inden længe, kom tilbage hertil, hvis du skal have mere hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 03:25

Ja instaler driveren win2k_xp som du hentede for lidt siden

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 03:34

Den gider ikke.. den bliver ved med at sige, den ikke er valideret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 03:36

Måske har du mange progammer som trænger til en opdatering, det kan se ved at hente og køre Update Checker fra FileHippo: http://www.filehippo.com/updatechecker/ du skal være opmærksom på at hvis du klikker på download ud for de muligheder den finder, så er det engelske programmer du får, brug den som et værktøj, til at kontrplere og hent de aktuelle opdateringer på dansk, hvor det er mulig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 03:37

Klik på Instaler alligevel, mystisk jeg havde ingen problemer med instaleringen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 03:39

Helt nøjagtig, hvornår kommer den advarsel og hvad står der ordret ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 03:41

jeg prøver lige igen så - og skriver, hvad der står.

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 03:42

Der står følgende:

Denne driver, der installeres er ikke valideret til denne computer. Anskaf den relevante driver fra computerproducenten.

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 03:45

???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 04:02

Ja det kan jo kun betyde at det er en forkert driver, som jeg har fået dig til at hente, jeg har dobbelt checket på Intels side, og det skal være den rigtige, jeg forstår ikke helt hvorfor den ikke dur på din, hedder filen ikke
Citat
win2k_xp142550.exe

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 04:04

Jo, det gør den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-07 04:09

Prøv at læse her, om du ikke også mener, at det er den rigtige driver: http://downloadmirror.intel.com/12539/ENG/relnotes_2k_xp_gfx.htm
Alternativ kan du prøve at lade Windows prøve at finde en opdatering, vil du prøve det nu ?

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 04:10

Ja, hvordan gør man det??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-07 04:18

Højreklik på Denne computer - vælg Egenskaber og klik på fanebladet Hardware og på Enhedshåndtering, gå ned og klik på + ud for Skærmkort, højreklik på Mobile Intel og vælg Opdater driver, hvis Windows spørger så giv lov til at søge på internettet, husk ogå at give lov i din firewall når og hvis den spørger, efter en tid med søgning, skulle der gerne komme en opdatering
jeg vender tilbage en gang op på formiddagen og hører om det gav resultat, kan virkelig ikke holde øjnene åbne mere lige nu

Kommentar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 04:19

Okay.. mange tak for hjælpen :)

Det prøver jeg lige og så smutter jeg oss i seng..

Godkendelse af svar
Fra : SigJollyCola

Dato : 14-07-07 22:13

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 00:06

Velbekomme var det sidste lige det der skulle til ?