/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hvilket fragtfirma er billigt
Fra : ivanovic1
Vist : 1369 gange
50 point
Dato : 13-07-07 02:11

Hej Alle,

1. Hvilket fragtfirma er billigt at benytte samt godt, hvis man skal fragte varer til kunder, som køber ens varer via nette. Varerne vejer alt lige fra 2 kg. til 40 kg.

2. Er der eventuelt et godt samt billigt fragtfirma, som leverer varer om lørdagen, da privatpersoner oftest er på arbejde i hverdagen?

Mvh.
Ivanovic

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 50 point
Dato : 13-07-07 08:18

PostDK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-07 09:56

DSV er billigere og bedre end posten, som er gode til
at trylle pakker væk.
Lørdage er værre og dyrt, diverse budfirmaer er på
banen, og som sagt det koster mer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-07 10:05

Husk lige, pakker på over 30 Kg skal på en palle.
1/4 1/2 1/1 alt efter størrelse.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-07-07 11:11

Her kan du ihvertfald beregne hvor lang tid det vil ta og hvad omkostningerne vil være.

http://wwwapps.ups.com/calTimeCost?loc=da_DK

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-07-07 11:49

Er det korrekt forstået, at i mener at Post Danmark er bedst?

Kommentar
Fra : Showtime

Dato : 13-07-07 11:53

Prøv og finde en lokal vognmand....altså en af dem som pisker rundt med aviser til forretningerne. De plejer at være villige til at køre med lidt af hvert. Har selv været ansat hos en sådan, og det var ikke så lidt forskelligt jeg prøvede at køre med, foruden aviser. Og ærligt..så er de ikke sååå dyre hvis du forstår Held og lykke

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 13-07-07 12:33

Tror den bedste løsning for dig er postdk, evt pris afhænger meget af mængden af pakker , du forventer at sende , hvis det er større ting der skal sendes skal det sendes som letgods , så skal det på palle, eller i et post dk bur , som de stiller til rådighed . pakker har den fordel , at i mange større byer er der aften-omdeling på hverdage. det koster en del extra at få omdelt pakker på en lørdag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-07 12:55

Citat
Er det korrekt forstået, at i mener at Post Danmark er bedst?

Nej jeg skriver det modsatte, en lokal vognmand er ikke til gavn ved
leveringer i hele dk.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-07-07 14:53

Her fra bopælen sendes og modtages mellem 5 og 10 pakker om ugen og det har der nu været gjort i mere end 5 år.

Pakkerne vejer mellem 2 og 10 kg

Erfaringen er forbløffende nok at det er post danmark der er den mest pålidelige samarbejds partner.

Det kan godt være at det kan gøres billigere, jeg ved det ikke men al den kludder jeg har oplevet med fragtmand og budfirmaer den er ikke pengene værd her hos os hvor sikkerhed for at tingene kommer frem til tiden er nummer 1

VH

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 14-07-07 01:42

Hej Alle,

Hvad gør i så hvis I skal sende noget over 20 kg. hvilket man ikke kan med post danmark?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 09:30

Du kan da sende større forsendelser med post danmark.
Vi modtager varer på paller med post dk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 12:52

http://www.google.dk/search?hl=da&q=pakkepost&meta=

Citat
Lørdagsekspres er en særlig forsendelsesmåde, hvor afsenderen mod betaling kan få udbragt en pakke på lørdage

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-07-07 14:03

"Postgangen" er, hvis ingen hjemme, postbudet smider en seddel
i postkassen. Man henter selv følgende dag.
De store og tunge pakker udbringes ikke lørdage, paller o.l.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 16-07-07 02:30

Jeg snakkede med Post Danmark, og de sagde at man skulle sende rigtig mange pakker før de gider at koncentrere sig om pakker over 20 kg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-07-07 12:02

Det kan være du skal bruge flere, post dsv, kurer m.fl.
Det er ikke ualmindeligt.
Gør ikke for stort nummer ud af det.
Hvis folk ikke er hjemme, må forsendelsen afhentes senere
det gælder jo for alle.
Det er også muligt at tegne kontrakt og få en fast god pris.

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-08-07 16:34

Tak for svaret pve.