/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kræft i bugspytkirtlen.
Fra : jesper.s
Vist : 2265 gange
150 point
Dato : 12-07-07 16:01

Hej.

Min mor har fået konstateret kræft i bugspytkirtlen, som også har spredt sig lidt til leveren. Det er opdaget så sent at man ikke kan andet, end behandle med kemoterapi, for at forlænge livet 1-2 år frem. Nu vil jeg spørge om der findes en alternativ behandling der har effekt, om end ikke andet end for at forøge livskvaliteten i den tid der er tilbage.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-07-07 16:13

Kemoterapi er jo i sig selv ikke særlig morsomt, og ikke noget som forhøjer livskvaliteten ud over at patient og familie får et håb .

Man skulle måske alvorligt snakke med en forstående læge, og aftale at man i stedet får det bedst mulige ud af den kommende tid, og så sætter massivt ind med smertelindring, når det bliver nødvendigt, også selv om livet så skulle blive lidt kortere på den måde.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-07-07 16:17

Uanset havd du hører og læser i reklamer findes der ikke nogen form alternativ behandling for kræft.
Der er mange folk der er blevet snydt ved at betale en masse penge for ingenting.
Det er trist, men der er ingen hjælp at hente.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-07-07 17:05

Citat
Uanset havd du hører og læser i reklamer findes der ikke nogen form alternativ behandling for kræft.
Der er mange folk der er blevet snydt ved at betale en masse penge for ingenting.
Det er trist, men der er ingen hjælp at hente.

Helt enig.

Jeg kender flere der desværre forgæves troede på den slags, familer der næsten købte sig fra hus & hjem i mirakelmidler og kurophold.....og i bedste fald hjalp behandlingen ingenting, i værste fald forværrede den.

Citat
Det er opdaget så sent at man ikke kan andet, end behandle med kemoterapi, for at forlænge livet 1-2 år frem.

Det er en hård kur og ofte med store gener til følge....og desværre er det en af de kræftformer hvor behandling på så sent tidspunkt ikke har den store virkning....måske livsforlængende...ja måske.....men hvilket liv

Så selv om det er hårdt at tænke på, at din mors liv måske/måske ikke forkortes, synes jeg som transor, at din mor (i samråd med jer), skal overveje om det er det værd......eller om hun vælger at "tage det som det kommer" og så i stedet koncentrere sig om medicinering mod kommende symptomer/smerter.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-07-07 18:44

Min mor døde af den sygdom. Hun levede 3 måneder efter at det blev opdaget.Pas på kvaksalverne,de er kun ude efter penge.
alimak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-07-07 19:16

http://www.cellcom.dk/dansk.asp
Den eneste alternative jeg tror på.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-07-07 19:24

Ja jeg har ikke hørt om nogle mirakler med alternarive behandlinger. mu er det ikke den kræftform jeg lider af. Jeg har så tre andre kræftformer, der IKKe har bredt sig til leveren.
Jeg blev opereret første gang den 19 juni 05 og 6 gange mere, sidste gang-foreløbig- i december 06. Siden har jeg fået kemo i to omgange, anden omgang mad hod virkning. Så man kan slippe ud af kamoen med hovedet opad og med livskvaliteten i behold.
Her i sommer passer jeg min have og er uden smerter. det kan din mor måske ikke bruge til noget. jeg ved alligevel ikke for ,der er jo håb for nogle - håb for nogle gode måneder eller år - Gode eller tålelige.
For mig er det en trøst at man alligevel har haft et langt godt liv, jeg har set mange bukke under langt tidligere.
Sidste sommer under kemoterapien så det hele anderledes ud, med træthed og influenzalignende symptomer,

God bedring medhendes sygdom

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 150 point
Dato : 12-07-07 19:32

Jeg er alternativ behandler (akupunktør) og kan kun bekræfte, hvad det står i tråden.

Der findes (endnu) ikke nogen former for alternativ behandling, som kan helbrede kræft.
Men til gengæld er det bevist, at akupunktur kan lindre de gener, der kommer ved kemoterapi, og det er nok så vigtigt i forhold til at opretholde en nogenlunde livskvalitet.
Desuden kan akupuntkur generelt virke smertelindrende, hvis der skulle være problemer i den retning.
Akupunktur har ligeledes en fantastisk virkning på leverfunktionen - men kan som sagt ikke fjerne den kræft, der der nu.

Der er ganske givet andre behandlingsformer, som kan bruges i den hensigt at lindre - dem må andre skrive om

Held og lykke til jer!

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 16-07-07 08:52

Tak for svaret vaxen.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-01-08 09:16

Tak til alle for svarene. Nu hvor det hele er kommet lidt på afstand, kan jeg fortælle at der kun gik 6 uger, fra diagnose til min Mor døde. En forfærdelig sygdom, som jeg ønsker at der må blive bedre behandlingsmetoder for i nærmeste fremtid, så livslængden kan blive forlænget for dem der må være så uheldig at få sygdommmen.