/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Lejlighed
Fra : Andersthereal
Vist : 865 gange
35 point
Dato : 11-07-07 12:17

Hejsa.

Nogen der kender et boligselskab eller lign med kort ventetid (højst 1 år).
Søger lejlighed ved københavn og omegn.

Venligst:

Anders

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 45 point
Dato : 11-07-07 12:25

Jeg tror, du kan bruge denneher:

http://www.boligbutikken-for-ht.dk/index.php?Boligbutikken_Session=8fc118391890ccd575c79ece5f1aa05f

På visse boliger er der under 1 års ventetid...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-07-07 13:09

Vi bor i VA - Vridsløselille andelsboligforening.

Greve Kommune har anvisningsretten, og jeg tror ikke, at det tager så lang tid at få noget at bo i.

http://www.greve.dk/Greve/Service%20og%20selvbetjening/Bolig%20og%20flytning/Bolig%20i%20Greve.aspx

Måske har de andre kommuner lignende ordninger?

Held og lykke!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 13:39

Andels - privat - eller social ???????

Kommentar
Fra : Andersthereal

Dato : 11-07-07 17:05

refi -->

Hvad er forskellen?
Ikke lige mit område ! ;D

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-07-07 17:07

Hvis du er så heldig at være sort kan og skal kommunen anvise dig en lejlighed.
Er du almindelig dansker har du et problem.
Hvorfor vil du i en boligforening. Der findes mange private udlejere som har mange lejligheder og de er mange gange billigere end i en boligforening.
Jeg skulle finde en lejlighed til svigerfar som skulle flytte fra sit hus. Boligforeninger havde lange vente lister og da han ikke var medlem endnu længere. En annonce i den lokale ugeavis, så fik han en lejlighed.
Glem alt om boligforeninger m.m..

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 17:16

Citat
Hvad er forskellen?

Primært prisen

Kommentar
Fra : Andersthereal

Dato : 11-07-07 17:26

refi -->

Men evt. mere ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 17:31

Ja der er masser.....

Det ville være nemmere at kende dine forudsætninger....

Alder
Gift
Børn
Fast arbejde
osv....

Det er disse ting der har betydning for hvilke muligheder du har....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-07-07 17:40

Anders, det gør stor forskel hvor du bor... De fleste kommuner lader deres egne borgere få lejligheder først.
Men hvis du kommer fra et andet sted i landet og har fået job eller uddannelsesplads i København, så kan "Boligbutikken" måske hjælpe dig. Ventetid ned til ½ år...

Du bliver nok nødt til at fortælle lidt mere om dig selv...
Det betyder jo også rigtig meget, hvad du har råd til???

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 11-07-07 20:57

Prøv denne her http://www.loenberg-lethchristensen.dk/aea/

Men nu er de ikke hemmelige mer'

Godkendelse af svar
Fra : Andersthereal

Dato : 23-07-07 14:35

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-07-07 15:31

tak for accepten af mit svar....