/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista - langsom på nettet
Fra : svendmogensen
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 08-07-07 21:11

Jeg er blevet ejer af hp pavillion7732, 3800 + 2GP, 1022 mp ram, med vista en dejlig maskine, men er langsommere på nettet, hvis jeg skal skifte side eller ofte bare for at komme på, end min gamle med XP. min hastighed(bredbånd er 512 -1024). Det sker at explorer ikke svarer. Nogen med erfaring, der kan hjælpe.
Jeg bruger Arrow net

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-07-07 21:18

Bruger du router eller går direkte på med PC´en

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-07-07 21:24

Jeg bruger router, da jeg ofte bruger min laptop i andet rum

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 08-07-07 21:43

Har du tjekket at din forbindelse ikke er begrændset, endten at Windows eller dit anti-virus program?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 08-07-07 21:44

Hvilket anti-virus køre du?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-07-07 21:51

vista har meget sikkerhed som du kan slå fra fordi man kan
jo også være så sikker at det er et problem.
Jeg har selv vista og den kører fint.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 08-07-07 22:33

jeg har afinstalleret norton og kører nu med norman -

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-07-07 23:28

Smid skramlet ud og gå tilbage til XP, det ved man da hvad der Svend...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-07-07 07:49

Måske har du ikke fået alt Norton væk. Kør den her, og tjek bagefter om alle Norton og Symantec mapper er væk http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 09-07-07 09:19

Det er vigtigt at routeren sat op med sit eget medfødte IP nr.

Kommentar
Fra : coldane

Dato : 13-07-07 16:56

Fuck nu af med jer vista hadere... Ja undskyld ordvalget, men Vista er fremtiden og Xp er fortiden.
Som netværks admin er det min fornemmelse at vista slår XP med længder og giver lang færre problemer, desuden kører mester svendmogensen med Vista så glem nu alt det med XP. (XP var godt, men nu er det vistas tur.)

Jeg har af flere gange oplevet at Norton gør forbindelsen langsommere, så i mit firma valgte vi at skifte norton ud med kaspersky. Hvilket både var billigere, hurtigere og bedre. Vi oplevede desuden en forbedring i netværks trakfikken efter vi fik kaspersky. Så du bør måske overveje det samme ?
Du kan få kaspersky til ca 300,- dkr om året.

Oven i det har mine forældre tidligere haft Arrownet, og det var bestemt heller ikke en positiv oplevelse.
Arrow net leverer kort sagt ikke det du betaler for, og der er mange udfald på linjen. Så evt skift til fullrate eller cybercity, de levere varen. (her er der sikkert nogen der uenige men wtf.)

Jeg ville ikke anbefale at slække på sikkerheden i exploren, men du kan evt prøvet at hente en firfox browser for at se om det hjælper på hastigheden, inden du går ud og skifter.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 14-07-07 20:03

Tak for de gode råd - Jeg har skiftet Norton med Norman, men kører 30 dages prøve tid. Det er rigtigt at Arrow net kan give problemer, derfor kører jeg med surftown som e- mail. Efter 6 dage var der over 300 spam på min arrow web. Vores boligforening har desværre bredbånddsftale med arrownet.
Jeg er ikke tvivl om at jeg ikke skal slette vista. Den er absolut sjovere og mere brugervenlig end xp.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 22-07-07 12:06

Jeg har skiftet til en prøveversion til kaspersky, og vælger nok den, grundet den høje sikkerhed. Mit Outlook går tit i baglås. Det er en 2003, og da jeg skal bruge den til min pocket pc, kan jeg ikke bare slette den og bruge vindows mail og kalender, som ikke kan synkroniseres med pda.
Er de rnogen de rhar en ide, hvorfor.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 22-07-07 15:17

Både firewall og antivirusprg. kan blokere for synkro

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 29-07-07 17:31

Jeg har nu skiftet til firefox, og det har giver tempo, men jeg kan ikke fjerne eksplorer, men det behøver jeg vel heller ikke.