/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ingeborg Jensdatter ???
Fra : aase48
Vist : 461 gange
300 point
Dato : 08-07-07 11:13

Hej
Jeg har mistet alle spor efter Ingeborg Jensdatter efter 1846. Kan nogen hjælpe mig med oplysninger, der kan bringe mig videre?
Hun blev født i Sondrup 10.maj 1809 som datter af Jens Pedersen og Maren Christensdatter.
20.maj 1839 bliver hun i Hundslund kirke gift med Jørgen Pedersen fra Korning (f.28.september 1812)
De får følgende børn:
Peder Jørgensen født i Sondrup 1840
Jens Jørgensen født i Odder (Rodsteenseje Mark) 6.marts 1842. Han bliver gift med Jensine Jensen fra Brund 18.oktober 1873.
Laurs Peder Jørgensen født i Odder 1.februar 1846 afgangsliste.
I 1846 står Ingeborg Jensdatter og Jørgen Pedersen (men ingen børn) opført på Odder sogns
I august står de opført på Gylling sogns tilgangsliste, også uden børn.
Jørgen Pedersen dør 8.marts 1849 i Gylling.
Jeg har ledt efter hende og børnene, men kan ikke finde dem blandt gifte, døde, konfirmerede eller i folketællinger, hverken i Odder, Gylling eller Hundslund,så jeg synes, at jeg er kørt lidt fast. Håber på hjælp!
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-07-07 17:50

Dette er stort set det eneste jeg kan finde:
"
PEDERSEN KORNING, Jorgen   Age:   26   Marriage
Wife:   Ingeborg JENSDR SONDRUP   Age:   30
Marriage Date:   25 May 1839   :   Hundslund, Aarhus, Denmark
"
Og det ved du jo allerede, Svend

Kommentar
Fra : jlfrid

Dato : 21-08-07 21:57

har du prøvet udvandrede?

http://www.ddd.dda.dk/

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 22-08-07 18:22

Hej alle

Ja, det er, hvad jeg ved, og ja, jeg har prøvet udvandrede. Det er lidt underligt. Men Jens Jørgensen og Jensine Jensen ender i Horsens, men der har jeg heller ikke kunnet finde Ingeborg Jensdatter.
Aase