/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Drægtig tæve ryster
Fra : Snasse
Vist : 3409 gange
100 point
Dato : 07-07-07 09:38

Jeg har en drægtig tæve som har forventet fødsel d. 15. juli.

Hun har de sidste 4-5 dage haft nogle små rysteture. De kommer i stød, næsten som om hun fryser, og kan vare op til 5 min.

Hun er ellers frisk (drægtigheden taget i betragtning) og glad, spiser og drikker godt.

Er der nogen der har oplevet det samme med deres høj drægtige tæve?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-07-07 10:02

hvordan har du det 8 dage før fødsel?
mit gæt er plukveer. ca. 8 dage før begynder hvalpene at vende rundt inde i, og lægger sig klar til at komme ud, så der bliver arbejdet, det vil give lidt uro.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 07-07-07 10:17

Det havde min hund osse, og det er som tiddligere nævnt sikkert plukveer, det sker der intet ved. Men hold øje med hvor tit og hvor længe, det kan sige lidt om hvornår tiden nærmer sig for fødslen.

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : britt53

Dato : 07-07-07 11:38

Et godt tip, hvis du gerne vil vide hvornår din hund skal føde. Tag hendes temperaturen i ca en uge, inden forventet fødsel. Når den så falder til 37 gr og derunder, kan du være helt sikker på at fødslen går igang inden 24 timer. Held og lykke MVH britt

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-07-07 12:30

bedst at tage temperaturen om morgen inden den står op.
den vil stige til lidt mere end 38,5 og så falde ned til ca. 37 for dernæst at stige lidt igen så er tiden ved at være der.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Snasse

Dato : 07-07-07 22:56

Mange tak for svaret, jeg troede faktisk ikke hunde kunne få plukveer, men hvorfor ikke. Det lyder meget naturligt.

Jeg er udmærket klar over det med at tage temperatur, har haft et kuld hvalpe på min tæve før. Men der havde hun bare ikke rysteture.

Endnu engang tak for hjælpen