/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
Flashede min bios
Fra : mjay123
Vist : 1036 gange
20 point
Dato : 06-07-07 18:44

Hej kandu

Jeg er løbet ind i et problem, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med.

jeg opdaterde min bios i min computer.

ville jeg også gører det i min lille brors computer men da jeg opdaterede den i min egen var det i xp. men i min brors lå der vista og det er åbenbart ikke det samme.. så nu kan min lille brors computer ikke starte op. den stopper bare lige efter boot menuen bliver skærmen bare sort og så står den bare stille.

er der en der kan hjælpe ?

på forhånd tak

mjay

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-07-07 18:54

Næste fly til Australien går kl 22.00

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 19:03

det betyder ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-07 19:20

Sådan er det at spille klog.
Du må hellere give ham en ny.

Og så kan du lære at man ikke skal flashe noget som helst uden der er et problem.

Nyudgaver af bios mv. er kun for at hjælpe folk med problemer, gerne med specielt hardware.
Det bliver bios ofte kun langsommere af, så man skal ikke flashe, hvis manikke har problemet.

Men du gemte jo en kopi af hans gamle, så den installerer du bare igen, hvis du altså kan boote med noget andet, og få fat i flash programmet.

Flash uden sikkerhed er som ubeskyttet seks i Nigeria. Man lever livet farligt.

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 19:28

det vil sige computeren er færdig eller hvad ? jeg kan hente den gamle bios på nettet .... men det jeg gjorde var en cd der stod a den skulle kunne fixe det problem der er med vores raid i vores bærbare derfor jeg gjorde det og det virker også perfect i min....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 19:29

Prtøv lige en gang at starte den op i fejlsikret tilstand. >>>> F8 klik klik klik klik lige efter bios.

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 19:32

der kommer noget frem med raid på skærmen og der står bare non raid... kan det være noget med det ?

det var nemlig en raid update jeg lagde i

hmm har prøvet kan slet ikke komme ind i vista...

computeren starter op så komer der noget med noget raid... så genstarter den og går i sort

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 19:36

Raid er når der kører to eller flere harddiske i serie eller paralelt.

Den bios opgradering du har hentet.

Hvad står der i anvisningen om hvordan den skal lægges ind.

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 19:37

bare a man skal brænde en cd og så kører den og det har jeg gjort og den er lagt i men da det åbenbart kun var til win xp så fucker den helt op når der ligger vista i maskinen...

kan man ikke resette det hele og så starte op igen.. (ikke formatere fordi det kan man ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 19:42

Kan du komme ind i fejlsikret tilstand.............

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 19:43

nej kan slet ikke komme ind i windows

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 19:48

Har den comp SATA harddiske.

Hvis den har
Har du så en gammel harddisk. (ikke sata)
og en XP CD

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 20:14

det er en bærbar men ja det er sata

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 06-07-07 20:15

ja jeg har en usb hard disk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 20:24

Hvis den kan boote på den USB HD
Så ville jeg prøve at installere XP på den harddisk
Så kan det være at der kan køres en "rigtig flash-bios" ind.

Jeg har aldrig prøvet det, og ved ikke om det duer.

Men ellers er der måske muligheden for at nulstille den bios - det må stå i en manual.

Hvad hedder den comp helt precist...................

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 07-07-07 00:22

det er en acer aspire 9810 okay tusind tak....

håber jeg virkelig det gør er virkelig på skideren hvis det ikke virker....

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 07-07-07 00:23

jamen kan man ikke installer en vista bios på en måde ?

tror det ligger i a den bios jeg fik installertet ikke kan finde ud a at kommunikere med vista...

men hvis man ikke kan så skal man skifte motherboardet ikke ?

nogen der ved hvor man kan finde en pris på et til sådan en pcer her ?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 20 point
Dato : 07-07-07 11:06

Det er muligt - men jeg tro nu det er den raid du har sat ind.
Det der nok skal ske er >>reset af bios til fabriksindstilling<< det kan man på stationære comp, men jeg ved ikke hvordan det gøres på en Acer.
Du flashede den bios med en CD
Var det inde i windows
eller startede du computeren med den CD i og gjorde den det så selv.

For så kan du prøve at flashe med den rigtige biosopdate.

Kommentar
Fra : hansenjensen

Dato : 09-07-07 11:26

Lyder som om problemer skyldes at når den "rene" bios smides på, så slettes de lokale bios indstillinger. Formentlig ligger løsningen i at gå ind i bios og finde det SATA Raid og så sørge for at det bliver den primære boot device.

Kommentar
Fra : mjay123

Dato : 09-07-07 12:08

ja det var også løsningen men afleverede den til en kammi hehe han er sku lidt klover påd et punkt men mange tak for hjælpen :)

Godkendelse af svar
Fra : mjay123

Dato : 09-07-07 12:08

Tak for svaret e.c.