/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
rengøring af læder sofa
Fra : abyss27
Vist : 2667 gange
20 point
Dato : 05-07-07 23:03

Hej derude

Jeg har en 2 & 3 personers lædersofa, som jeg vil høre om det med sæbespåner virker
til rengøring.
Og hvordan gøre man? at man pisker det sammen, om men skal bruge kolde eller lunkte vand?

Venlig Hilsen
Abyss27

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-07-07 23:15

jeg bruger også engang imellem sæbespåner til at gøre mine læder møbler rene med, for vores hunde ligge i dem og så syntes jeg at det man kan købe ikke er godt nok. jeg bruger lunkent vand og vrider kluden godt og vasker sofaen på den måde . jeg syntes selv det bliver et ok resultat.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 06-07-07 00:22

Godaften
Da jeg havde lædermøbler,vaskede jeg dem også af med sæbespåner jævnligt.Og ca. hvert halve år gav jeg dem en gang læderfedt.Det kan købes i de fleste møbelforretninger.Jeg var meget tilfreds med det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-07-07 03:25

Læder kan være forskelligt og være behandlet forskelligt.
De gængse mørke farvede og "lakerede" typer oksehud kan vaskes med en klud opvredet i sæbevand. du må ikke sjaske læderet til med vand.

Men et fornemt ulakeret gedeskind tåler det ikke.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 06-07-07 05:53

Anbefalet af forretningen hvor jeg købte mine, er lunkent vand i en opvredet klud,
og ikke mere end et par gange om året.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 06-07-07 12:00

ifølge forretningen,hvor vi købte vores lædermøbler,skal vi bruge lunken vand hvori der er kommet almindelig sæbespåner,og en blød kludtil at vaske dem af med,ca. hver anden mdr. ca. 2 gange om året bruges en god læderfedt til at smøre dem ind i . så skulle du have smukke lædermøbler i mange år.