/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
hjælp til under 18
Fra : pbs92
Vist : 421 gange
20 point
Dato : 05-07-07 15:01

hey alle sammen jeg har en lille bror på 15 år som grene vil være slevstændig men vi andre har prøve og få ham væk fra det men nej så ville høre om i kunne hjælpe hvor han kan søge og hvordan så han får nej af nogen andre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:03

Han kan ikke gøre noget selv uden "værge"......

Kommentar
Fra : pbs92

Dato : 05-07-07 15:04

nej men hans mor og far er med på den bare han kan prøve . som de siger så hvis ja er det jo kun godt og hvis nej har de ikke ødelagt hans chance

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:12

Hvad er det du vil vide......

Kommentar
Fra : pbs92

Dato : 05-07-07 15:12

ja hvordan man søger til staten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 15:14

Søger hvad ??????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 16:27

Han kan jo prøve at læse siden her

http://www.startvaekst.dk/

evt. kontakte dem, de kan muligvis svare på dine spørgsmål.

Men hvad er det din lillebror drømmer om at blive direktør for !!!!!

Er det stadig en fodboldklub, eller det var måske dig, der ville det.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-07-07 20:07

hvis han har en drøm om at blive selvstændig, skal han da forfølge den. prøv at rette henvendelse til forskellige iværksætter-netværk. der er helt sikkert nogen der kan hjælpe ham. hans bank ved også en hel masse om det. de vil sikkert også hjælpe med råd og vejledning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 20:22

Citat
hey alle sammen jeg har en lille bror på 15 år som grene vil være slevstændig men vi andre har prøve og få ham væk fra det men nej så ville høre om i kunne hjælpe hvor han kan søge og hvordan så han får nej af nogen andre

Søges der på hjælp til hvor han kan få et ja !!!!!

Eller hvor der gives et nej !!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 20:24

Citat
hans bank ved også en hel masse om det. de vil sikkert også hjælpe med råd og vejledning.

Til en 15 årig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 20:25

Hvad er det din lillebror vil starte.

Hvis det er en genial ide, så henvender han sig til "Lokalavisen" får en artikel i bladet og sponsorerne stormer til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 20:35

Et eller andet siger mig det har noget med "starthjælp" at gøre - hvad skal "staten" ellers blandes ind i det for.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 20:41

Starthjælp til en 15 årig !!!!!!

Lad ham dog søge, så kan han få et nej. Er det ikke det familien ønsker "et nej"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 20:45

Nemlig....

Men storebror/søster vil jo ikke ud med HVAD han skal søge om

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 20:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 20:57

Den er vist god nok.....

Kommentar
Fra : pbs92

Dato : 06-07-07 13:28

hans mor og far ønsker han skal blive det .. men han ønsker lille firma

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-07 13:56

Hvilket firma vil han starte ????

Tal med banken om lån !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-07-07 14:02

Citat
men han ønsker lille firma

Han kan IKKE få et firma uden penge og uden en voksen står for det.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-07 14:18

refi

Jeg er klar over det

Men han kunne jo starte med at spørge i banken, så ville han få det samme svar.

Hvis det var sådan, at man som 15 årig kunne få penge til at starte et firma, så var der ingen der gad gå i skole !!!!!

pbs92

Hvilket firma vil din bror starte ?????????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-07 14:21

Han kan jo på nuværende tidspunkt tage et fritidsjob og spare op. Når han bliver 18 år har han måske lidt startskapital og kan søge iværksætterydelse.

Som 15 årig kan han ikke søge, da han ikke er myndig.