/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Fjernbetjening via VNC gennem router med~
Fra : sprenger
Vist : 1614 gange
20 point
Dato : 26-01-03 14:58

Hvilken IP adresse skal man skrive hvis man vil fjernbetjene en klient som er bag en ROUTER som har givet en klient en privat IP adresse, f.eks. 192.168.1.20?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 26-01-03 16:57

den ip-adresse, som der er på wan'et. Og så kræver det at de åbner den rigtige port i firewallen og evt. sender al trafik på den port i bruger til klientens interne ip-adresse på LAN'et.

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 27-01-03 09:23

Er der faste regler for hvilken port der bliver tildelt f.eks. 192.168.1.20 i en router, og hvordan skriver man i VNC IP/PORT, er det 192.168.1.20:2020 ???

Accepteret svar
Fra : djarner

Modtaget 20 point
Dato : 28-01-03 13:01

Hej sprenger

Du SKAL programere din router. Ellers kommer det ikke til at virke.
Det er jo lige det en router gør, du kan komme indefra og ud, men hvis du vil den anden vej
skal du programere routeren så den ved hvilke porte på WAN der skal til hvilke adresser på LAN.

Henrik

Kommentar
Fra : claesbrandt

Dato : 19-06-03 12:12

Kan man så programmere din router udefra, eller skal det gøres fra LAN'et?

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 21-06-03 09:51

Det skal gøres fra LAN, idet routeren har en privat IP adresse som ikke kan bruges over internettet, så det tror jeg ikke kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : djarner

Dato : 21-06-03 10:24

Det er rigtigt hvad sprenger siger, det skal gøres fra lan siden.
Alle routere er formodenligt sat op så man ikke kan konfigurere dem udefra ...
det ville jo være en sikkerheds risiko, hvis man kunne ændre i opsætningen udefra.

Din router kan sikkert tilgås på gateway adressen, det er sådan der pleger at være
du kan finden din gateway adresse ved at skrive ipconfig i dos.

Djarner

Kommentar
Fra : claesbrandt

Dato : 22-06-03 12:19

Hmm, ok. Så er jeg nødt til at besøge folk mindst en gang, hvis jeg skal lave VNC support for dem. Tak for det.