/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD-brænding i XP
Fra : zaibotdk
Vist : 562 gange
300 point
Dato : 04-07-07 14:01

Jeg har en ren WinXP pc, som fint kan brænde CD'ere.

Jeg installerer noget foto-organiseringssoftware, som jeg skal kunne brænde CD'ere fra.

Efter installation af dette software kan jeg hverken brænde CD'ere i Windows (gennem wizarden) og heller ikke i omtalte software.

Fejlen i Windows er at wizarden bliver ved at sige "Indsæt brædbar CD..." selvom det er gjort.
I omtalte software kommer der en "CD-writing error".

Der er ingen problemer med læsning af CD'ere.

Når jeg i Windows markerer en mappe med ca 500MB data, og højreklikker, vælger "Send til -> CD-r drev D:" burde Windows klargøre filerne til brænding i løbet af ca 20 sek.
Den gule boble med "Filer klar til brænding" kommer STRAKS, så jeg kan se den ikke "klargør" brændingen som sædvanligvis.

Nogen ideer til hvor det kan rettes. Det er nok en streng i regedit der skal rettes?

Højreklikker jeg egenskaber på cd-r drevet har jeg fanen "indspilning", så brænderfunktionen er aktiveret.

Bed mig endelig uddybe, hvis det ønskes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:29

Det program du forsøger at brænde fra - ved ikke HVOR cd ligger....

Der må være noget opsætning i programmet der iike er i orden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:30

Den bruger muligvis et andet drevbogstav til din brænder....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-07-07 14:31

Der er måske noget du kan bruge her http://support.microsoft.com/kb/324129

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 14:52

Refi> Drevbogstav m.m. rigtigt defineret i opsætningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:53

Hvilket program er det ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:54

Og tjek lige den cd - at den ikke allerede er brugt....

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-07-07 15:00

Højreklik på CD og se på egenskaber

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 15:33

Refi> Det er et program som kører på de maskiner kunder selv betjener i fotobutikker. Altså dem du sætter dit hukommelseskort i, og sender billeder til fremkaldelse m.m.
Det er fra et firma i USA der hedder Lucidiom (APM TouchPrints).

Jeg har prøvet at fjerne drevet i Enhedshåndtering og forsøgt med 5 forskellige producenter af cd-brændere. CD-skiverne er også i orden.

Det er 75 PC'ere som er ramt af problemet, og alle har samme fejl efter dene softwareinstallation.

Jeg har forsøgt via Microsoft KB at fejlsøge, men ingen af deres løsningsforslag har løst problemet.

Men det må være et sted i regedit der skal rettes en værdi.

bja2> Er beskrevet i mit spm at jeg har forsøgt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 15:51

Har du kigget på deres supportside - der er en patch pga. en MSupdate der ikke virker.....

http://www.lucidiom.com/support/support.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 16:07

Er det alm. stationære PCer det er installeret på kunne jeg godt have min tvivl om det overhovedet KAN fungere......

Da PCerne godt kan brænde via XP men ikke via programmet tyder noget på at det slet ikke er muligt på en "normal" PC......

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 17:52

Jamen den kan netop pludselig heller ikke brænde i hverken XP eller foto sw'eren:

--------------------------------------------------------------------------------
Udgangspunkt: Jeg har en ren WinXP pc, som fint kan brænde CD'ere.

Problem: Jeg installerer noget foto-organiseringssoftware, som jeg skal kunne brænde CD'ere fra.

[I]Efter installation af dette software kan jeg hverken brænde CD'ere i Windows (gennem wizarden) og heller ikke i omtalte software
[/I].

Derudover har jeg en anden "almindelig" PC, men af anden type hardware. Her virker brænderfunktionen fint både før og efter installation af sw.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-07 17:54

Hejsa

er det et DVD-RW og CD-RW eller er det kun et CD-RW drev du bruger ??

har selv været udefor at nogle programmer ikke kan finde DVD-RW drevet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:03

Tror som sagt du er i noget hardwarekonflikt......

Hvis det er det program de bruger i butikkerne tror jeg ikke det bare kører på hvad som helst....

Så må du have fat i deres support - de er til for det samme.....

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 18:06

Du kan tro jeg har fat i deres support hos Lucidiom - har købt for 600.000,- kr software hos dem

Men de arbejder også på problemet...

Softwaren kører ikke i butikkerne endnu, men det var planen at det skulle ske asap.

Softwaren er designet til at køre på Lucidioms egen hardware, men den burde iflg dem køre på alle standard WinXP PC'ere.

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 18:09

dk> Har forsøgt med begge typer, og af forskellige mærker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:15

Citat
Softwaren er designet til at køre på Lucidioms egen hardware, men den burde iflg dem køre på alle standard WinXP PC'ere.

Citat
Softwaren kører ikke i butikkerne endnu, men det var planen at det skulle ske asap.

Det lyder som om vi er ude i noget der overstiger i hvert fald min formåen....

Når deres egen support ikke engang kan løse problemet tyder meget på det er programfejl i deres system - det er vel også derfor det ikke kører i butikker endnu.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:17

Som sagt tror jeg det er "salgsgøgl" at de påstår det skulle kunne osv..... på alm. PCer.....

Hardwaren er garanteret "skræddersyet" til formålet.....

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 18:18

Problemet er bare at jeg har installeret det på noget IKKE Lucidiom hardware, hvor alting fungerer perfekt.

Så der er bare et eller andet der ikke snakker sammen, men hvor kæden hopper af med netop denne hardware er ret kompliceret af finde.

Ja i og med at cd brændingen ikke fungerer har jeg ikke frigivet det i landets butikker endnu. Men så snart brændingen virker bliver det lanceret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-07 18:24

Det lyder som om den software ikke duer. Lav vrøvl, til du får pengene igen.

Så er det derefter bare systemgendannelse til før skidtet blev installeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:28

Citat
Problemet er bare at jeg har installeret det på noget IKKE Lucidiom hardware, hvor alting fungerer perfekt.

Så fatter jeg ikke en dyt....

Du har lige sagt DET IKKE VIRKER......

Hvis det er deres hardware det ikke virker på - så er det da bare retur med "lortet".......

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 18:29

transor> Softwaren virker udemærket, det er KUN netop denne hardware det ikke fungerer på. ALLE andre PC'ere jeg installerer på virker det fint.
Har 7 andre typer standard WinXP PC'ere, hvor samme software kører fint.

Men står lige nu med en ny type hardware (75 PC'ere), hvor det altså bare IKKE virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:34

Ergo har de fyldt dig med "gas".....

Det kan ikke som de påstår køre på alt hardware......

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 18:41

Nu er det et verdensomspændende firma, som leverer software til den fotografiske brance, og har gjort det siden tidernes morgen.
Jeg kendte fint til firmaet i forvejen, og har set det køre på utallige typer maskiner.

Jeg ved at de pt har minimum 200.000 maskiner kørende på IKKE Lucidiom hardware, så det er altså ikke slagsgas.

Men den type hardware jeg har 75 identiske modeller af, er åbenbart speciel på en eller anden måde. Det kan jeg så ikke 100% beskylde dem for... Jeg ser det som et fælles problem, da det fungerer på ALLE andre typer hardware jeg har forsøgt med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 18:49

Så må du jo finde ud af HVAD der er anderledes på netop de maskiner....

Et eller andet må der jo være......

Men det kan jo rent teoretisk hvære hvad som helst.....

Så sammenlign dem med en der virker - styk for styk (hardwaremæssigt) - til fejlen findes.....

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 18:52

Ja.. du har nok ret i at der ikke er nogen vej uden om..

Men fatter bare ikke at den brænder uden problemer INDEN jeg installerer Lucidiom softwaren. Den må altså ændre et eller andet i regdatabasen, men det kan jo være maaange steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 19:08

Citat
Men fatter bare ikke at den brænder uden problemer INDEN jeg installerer Lucidiom softwaren. Den må altså ændre et eller andet i regdatabasen, men det kan jo være maaange steder.

Selvfølgelig brænder den uden problemer inden installationen af softwaren - så er det jo bare en alm. XP......

Softwaren må udskifte nogle drivere el.lign. som så får systemet til at "kolapse" ved brænding....

HVAD - kan kun blive gætterier...

De andre maskiner kunne tilsyneladende "tåle" denne ændring, men her er åbenbart noget hardware der ikke kan tåle det.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 19:11

Du kan jo tage en der virker og en der ikke virker og lade dem bytte hardware med hinanden - en ting af gangen - så kommer fejlen på et tidspunkt....

Altså - byt bundkort
Byt brændere osv.....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-07 21:35

har du prøvet med andre mærker f.eks "nec ell. sony" og evt. med et ældre drev som er mere end 3 år gammelt

for lyder som om det er selve drevet (mærket) som ikke samarbejder,

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 04-07-07 21:38

Ja jeg har forsøgt med ældre cd-r drev (altså ikke dvd/cd-r)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-07 22:01

hvilket drev er det mærke/ sata/ide/scsi ??
har du mulighed for at installere en us/uk ver. af XP ??

jeg ved at der er en opdat. (kb?????kan ikke huske hvilken) af den danske xp som ikke
vil samarbejde med visse programmer bla. Standard Chartered Bank

http://www.standardchartered.com/global/index.html