|
| Farvevalg i Excel Fra : kondivand | Vist : 746 gange 50 point Dato : 02-07-07 09:52 |
|
Kan man indstille Excel, så alt nyt tekst/tal man skriver bliver i en bestemt farve (uden af ændre farve på det der er skrevet i forvejen). Som jeg ser det, så bliver jeg nødt til først at skrive, og dernæst markere de pågældende celler og herefter ændre farve. Det ville være rart, hvis man kunne få Excel til automatisk at skrive med en bestemt farve. Den pågældende farve skal f.eks. illustrere indtastninger fra en bestemt måned.
| |
| Kommentar Fra : ocorner |
Dato : 02-07-07 10:22 |
| | |
|
Det er som standard blevet sat til sort. Og derefter skal du selv ændre det.
Det mener jeg nok, hvis ikke kan du jo søge under "hjælp" i menuen inde i exel :)
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 02-07-07 12:19 |
|
stil dig i cellen hvor den nye skriftfarve skal være
formater celler > skrifttype > vælg farve > ok
nu kan du trække formateringen ned eller hen over cellerne.
den gamle skrift bliver stående
det skal gøres inden indtastning i cellerne.
| |
| Kommentar Fra : kondivand |
Dato : 02-07-07 13:05 |
|
Tak for dit forslag e.c
Det som vil være smart er, hvis man kan slippe for at markere cellerne. Det vil betyder, at uanset hvor i arket du skriver noget, så bliver det med en bestemt farve.
Hvis man skal markere cellerne på forhånd, så kan man jo ligeså godt gøre det til sidst - og det synes jeg ikke er specielt smart.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|