/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
popup
Fra : larsehrhardt
Vist : 898 gange
80 point
Dato : 30-06-07 20:25

I et forsøg på at komme ind i emnet "interaktion" i lægemiddelstyrelsens oversigt kommer der et vindue om ,at jeg ikke kan komme ind uden at tillade at en popup blocker lukkes. Det hjælper ikke at jeg markerer på det gule feldt om midlertidig tilladelse, eller rettere der sker ingenting. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 20:26

Hvilken side....

Link tak...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-06-07 20:27

kom lige med et link til siden så skal jeg lige se på det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-06-07 20:28

Har du flere popupstoppere ? Google eller Yahoo toolbar f,eks ?

Kommentar
Fra : larsehrhardt

Dato : 30-06-07 21:26

laegemiddelstyrelsen - lægemidler-link:interaktiondatabase-popup blocker ( der vises nu ingen bjælke) l.e.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-07-07 06:59

Citat
Der opstod en fejl på siden

Denne browser kunne ikke åbne et nyt browser vindue. Dette kan evt. skyldes at du har en popup-blocker installeret i din browser.

Slå popup-blocker funktionaliteten fra og prøv igen.
Det er også rigtig men venstre klik på den lille rude der er blokeret klik så på Tillad pop up-vindue midlertidig så skulle du gerne komme ind på siden

dr.dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-07 07:36

Det er næppe "kun" popup blockere der laver det.....

Jeg kan sagtens komme derind (den åbner et nyt vindue) og har IKKE slået popupblocker fra...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-07-07 23:38

Prøv at holde din CTRL tast nede når du trykker på linket der skal åbne det nye vindue - det plejer at være "standard" tasten for kortvarigt at slå div. pop-up blockere fra.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 23:39

klik på shift samtidig som du klikker dig ind - plejer at virke

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-07-07 00:16

Nederste LINIE, på din BROWSER__står der INTERNETTET __kloden
DOBBELKLIK på ionet og ændre din indstillinher.

Eller tillad forbindelse UD/IND fra den side du ønsker KONTAKT MED.
Sender lige denne, før jeg AFPRØVER igen..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-07 00:55

De bruger JSP (Java Server Pages) hos lægemiddelstyrelsen på serversiden. Derfor skal en 'ny' side genereres via et kald til Java servelet'en hvilket foregår vha. et Javascript kald. Dette klientside Javascript funktionskald sker med window.open(...) DOM funktionen, som derfor giver omtalte pop-up advarsel. Tillades pop-up kaldet ikke, så kan Java servlet'en ikke initieres på serversiden. Det er ikke et klientkald til Java, da dette ville kræve at brugeren SKULLE have et Java plug-in indstalleret, hvilket også ville gøre navigationen alt for 'tung'.

Det var den 'tekniske' side af sagen, som du ikke skal bekymre dig yderligere om

Det korte og det lange er, at dine sikkerhedsindstillinger ikke tillader Javascript funktionen at afvikles og derfor kommer du ikke videre. Prøv at nulstille dine sikkerhedsindstillinger:

Funktioner(Værktøjer ALT +u)->Internetinstillinger-> ..fanen; "Sikkerhed" ..klik på: [Nulstil alle zoner til standardniveauet]

Luk din browser. Åbn den igen og prøv så igen at tillade pop-ups midlertidigt, når du får advarslen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-07-07 01:38

Hdet, fatter en knap_____koder___eller 2

Men havner sgu i helvede for MINDRE.