/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
projektor
Fra : mollejj
Vist : 632 gange
200 point
Dato : 30-06-07 00:13

Hej !
Vil bare lige hører om i vidste om man kan få alm tv til og virke på en projektor. altså hvis jeg nu køber en projektor nede i den lokale fona eller merlin om man så kan få en hvor man bare kan sætte antenne
kablet direkte i den eller hvordan kan man gøre for og få det til og virke ??
Håber på der er en der kan svare på det :D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-07 00:31

Hvad er det for en projektor du mener jeg opfatter projektor som en slags fremviser, der viser billedet på væggen eller anden baggrund, hvad mener du med tv og projektor ? Er det en helt anden slags end dem jeg tænker på ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-06-07 00:32

Vil du have tv vist på på storskærm?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-06-07 00:34

KIG IND HER:

Projektor - hvad vil du vide!

Har du i tankerne at anskaffe en projektor, men ved ikke lige hvad du skal gå efter, så kan du med fordel læse denne spørgsmål/svar artikel. Artiklen giver et grundigt indblik i vigtige elementer omkring projektorer!

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articleid=357&zoneid=2

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-06-07 01:41

For at vise tv på en projektor, skal du foruden projektoren have en art tv modtager.
svaret på hvad der er bedst til det afhænger af hvor du vil have dit tv signal fra.
--Egen gammeldags tv antenne
--- fællesantenne , herunder hybridnet.
--- satellit , ofte kallde parabol

eller andet

hvis du har egen gammeldags antenne, står du dig ve at købe en (trerristik) digitaltuner ,nogen kaller den også boks eller dekoder. En gammeldags tuner kan også men billedet, bliver ikke ligeså flot, og fjernsynet holder om et par år op med at sende analogt, og så skal du alligevel til at have boksen.
Køb endelig en projekter, som kan vise et tv signal fra en rgb indgang, ellers bliver det mere middelmådigt. desværre har de fleste ekspedienter ikke meget begreb om sagen og kalder det hele scart, og det er noget intetsigende sludder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-06-07 10:15

JA det er muligt at vise TV på en projektor, blot skal man være klar over hvilken type ind og udgange der er på det benyttede udstyr.
Der skal jo bruges en tuner i en eller anden form, f.eks. en video eller DVD med tuner indbygget.
Og så er der lige det med at have de rigtige kabler til forbindelsen.

I mine tidligere dage i den lokale beboerforening, kørte vi ofte fodbold på storskærm, hvor vi tilsluttede en video med tuner.
Et billed på 3 meter i bredden, et par gode højttalere ved skærmen og kolde øller i baren, gav en succesrig fodboldkamp i foreningen.