/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvilken dyse?
Fra : egoland
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 29-06-07 21:27

Har gået og mekket med en mc, en skyteam 200 st. Det er en kinesisk hondakopi. Har fået fikset indsugningen, som var noget juks, og givet den et nyt luftfilter, så den kan få mere luft.
Problemet er, at den "hænger", og ikke vil over 4-5000 omdr, fordi den ikke får benzin nok. dysestørelsen er 96 nu. Hvad skal jeg prøve med - vil 104 være passende????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-06-07 23:34

Hvis den virkelig hænger ved de omdrejninger på grund af benzinmangel, så vil jeg nok gå op til 110
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-07-07 16:31

Det prøver jeg snarest

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 02-07-07 16:09

Har idag mekket lidt på mukkebikken: Startede med en 110; det hjalp noget på den: nu ku' den nå 6-7000 omdr. Så prøvede jeg en 115; 7-8000 omdr. Nu kører jeg så med en 120, og når 8-9000 omdr, før den cutter, og begynder at "hænge" i gassen. Så i morgen prøver jeg en 125. I forhold til de 96, jeg startede med, er det afgjort en forbedring, og den har fået noget mere "bøf"

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 03-07-07 13:56

Så må jeg svare for mig selv: Det er åbenbart, at det er noget man skal eksperimentere med.
Med velvillig udlån og en mindre investering hos den lokale MC-pusher, lykkedes det at finde frem til at størrelse 125-130 er det optimale. Men det det er jo også temmelig langt fra de 96, der var i som standard. Men ØJ!!! hvor har det bare hjulpet: som at trække plomben i en knallert!!!!