/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
uudnyttet personfradrag
Fra : greenwood
Vist : 8398 gange
100 point
Dato : 29-06-07 19:42

Jeg har set, at et uudnyttet fradrag kan overføres til de kommende år. Gælder det også personfradraget? Og hvor mange år kan det i så fald overføres? Hvornår blev denne ændring i skatteloven indført?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 19:53

Kort og godt NEJ

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 29-06-07 19:55

Et personfradrag er jo ALTID opbrugt.....

Det har du kun hvis du tjener penge.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-07 19:56

Nej ikke personfradraget, hvor længe ? Det ved jeg ikke, men det har været sådan så længe jeg kan huske, og jeg er ikke helt ny

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-07 20:07

Personfradraget reguleres at Skat, det modregnes automatisk
en indtægt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 20:31

Hvis du mener spørgsmålet er besvaret - bedes det lukket.....

Jeg takker for takken i dit andet spørgsmål - men det hører hjemme her

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-06-07 21:59

Jeg har da aldrig hørt om at man kan overføre den del af fradraget til næste år som man ikke bruger i år. Men nu er det også 25 år siden jeg brugte frikort.

Hvis mine børn ikke bruger deres frikort, så kan de da ikke få overført de 30.000 til året efter, og så havde et frimax beløb på 60.000 kr.

Er der noget jeg har misforstået ??

Hvis du feks ikke fik trukket befordring fra sidste år, så kan det godt komme på i år, hvis det er det du mener. Mener man kan efterregulere 2-3 år tilbage. Og hvis du vælger at have 0 i fradrag hele året, så vil du få hele dit ubrugte fradrag tilbage næste år - ja.

Godkendelse af svar
Fra : greenwood

Dato : 30-06-07 05:43

Tak for svaret refi.
Jeg har accepteret dit svar og troede at spørgsmålet dermed var lukket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 08:21

Selv tak.....

Helt iorden - vi lærer alle lidt nyt hver dag.....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-06-07 08:26

Citat
Hvis du feks ikke fik trukket befordring fra sidste år, så kan det godt komme på i år, hvis det er det du mener. Mener man kan efterregulere 2-3 år tilbage. Og hvis du vælger at have 0 i fradrag hele året, så vil du få hele dit ubrugte fradrag tilbage næste år - ja.

Den lyder noget selvopfunden, den regel. Hvis du 'glemmer' et fradrag fx på selvangivelsen for 2006, så kan du få skatten for 2006 efterreguleret - de præcise regler og tidsfrister kender jeg dog ikke.

Personfradraget kan overføres til din ægtefælle (ikke samlever) - det sørger skattefar for ved beregningen.

Tab i visse værdipapirer (ikke personfradraget) kan fremføres til til modregning i gevinst i samme type værdipapirer efterfølgende år. I gamle dage max 5 år, men fra og med vistnok 2005 er der ingen tidsgrænse. Fra og med i år holder skattefar selv styr på dette, bare du selvangiver tab og gevinst.

Underskud i selskaber kan fremføres til modregning i overskud i efterfølgende år. Kun i selskaber - ikke i personlige virksomheder eller I/S'er.

Men overføre fradrag... Nej