/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvem kan fremkalde en s/h film
Fra : hansgn
Vist : 385 gange
20 point
Dato : 28-06-07 23:54

Hej
For ca. 5 år siden satte jeg en s/h film 135 i mit kamera og tog nogle billeder af mine dengang nyfødte tvillingedrenge. Siden har jeg engang imellem taget et par billeder på den samme film, og nu i lørdags sluttede filmen med et par close-up optagelser af en mystisk edderkop. Hvor i alverden kan jeg få fremkaldt denne film og få lavet nogle 10 x 15 kopier?
Hans

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-06-07 00:40

Hos en hvilken som helst foto forretning, hvis den altså stadig er intakt, 5 år er meget længe at sidde i et kamera

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-06-07 01:38

Den fejler sikkert ingenting, jeg har osse prøvet det men dog 'kun' i fire år

Du kan få billederne fremkaldt hos fotohandleren eller i en boghandel.

Held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-06-07 10:49

Jeg tvivler på resultatet, det kommer an på hvordan kameraet har været opbevaret, det har jo nok ikke ligget i et køleskab. Sværtningen vil aftage med alderen, (det latente billedes tilbagegang).

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-06-07 10:51

Desuden er filmens hastighed(lysfølsomhed ASA/ISO aftaget, så du risikerer at de sidste optagelser er undereksponeret.

Kommentar
Fra : jensthybo

Dato : 01-07-07 09:25

Du kan sende den til Mai Color i Viby J, de kan sørge for at den bliver fremkaldt.
Gabs i tønder skulle også kunne gøre det, jeg har dog ikke selv brugt dem.
Mvh Jens

Kommentar
Fra : hbn8900

Dato : 16-07-07 08:34

Prøv at få filemen fremkaldt (uden billeder) så kan du se om der er noget der dur, med en lille invistering.
De fleste fotohandlere kan klare opgaven (med hjælp fra et stor Lab) find den lokale og spørg!
Man køber bøher ved boghandleren, og foto ved fotohandleren !!!

Med venlig hilsen
HB Nielsen

Kommentar
Fra : hansgn

Dato : 17-07-07 16:07

Hej
Tak for kommentarerne. For en halv snes år siden havde jeg de største kvaler med at få fremkaldt s/h film, og derfor troede jeg, at det var helt umuligt nu. Det var det altså ikke, og jeg skal hente min film hos fotohandleren om en uge. Tak for hjælpen
Hans

Kommentar
Fra : hbn8900

Dato : 18-07-07 22:56

Det bliver spænende at se hvad der er på