/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
midifiler
Fra : clou
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 27-06-07 16:26

Så har jeg igen brug for hjælp til en af mine bekendte!

Hun vil gerne kunne sende musik med hendes udgående mails (midifiler), men kan ikke få det til at fungere, alle andre lydfiler er ok - bare ikke midi - hvorfor?

Hun køre Windows XP - IE 7.0 - Outlook Express, hun har endvidere installeret Incredimails smileys.

Alt dette med undtagelse af Incredimails har jeg selv og har ingen problemer med at sende musik (midi) i udgående mails, så nu vil jeg gerne hjælpe hende, til at kunne det samme.

Mange regnvejrshilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 17:19

Citat
Klik et vilkårligt sted i meddelelsesvinduet.
Peg på Baggrund i menuen Formater, og klik derefter på Lyd.
Angiv navnet på den fil, du vil medtage, og det antal gange, filen skal afspilles
.

det er den gængse metode - beskrevet i hjælp i oe - og det virker hos de fleste.

Prøv at lade din veninde sende en mail helt uden noget andet - sikre sig at endelsen på filen er mid. og se om den kommer igennem.

Af og til blokeres der for filerne - det kan være hos udbyder - det kan være noget der spærrer - det kan være pga måden det sendes på - incredimail har lyde indbygget og kan muligvis spærre for yderligere musik/lydfiler.

Mange udbydere spærrer for aflevering af indsatte kendte filer der kan udgøre risiko - det kan også være grunden - for eks hvis der sendes mail lavet som scripts.

Hvordan står hendes sikkerheds indstillinger ??? Og dine hvis du ikke modtager fra hende ???

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-06-07 17:23

Til: Miritdk > Hun følger retningslinierne i OE - det er ikke "kun" mig der ikke modtager midifilerne, det er alle modtagere.

Prøver at få hende til at afinstallere incredimail, så må vi tagen den derfra.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 17:25

kunne være et godt bud - men jeg tror problemet ligger i ie7 for mange - eller hos udbyderen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 17:28

btw tror jeg ikke problemet er at sende - men at modtage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:02

Hvis filerne blot skal "sendes" og derefter afspilles....

Så pak dem som .zip eller .rar - Så er der ingen problemer.....

Incredimail er IKKE problemet.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:04

Citat
Hun vil gerne kunne sende musik med hendes udgående mails
.... min fornemmelse er at der udveksles kreative mails og noget kunne blive hyggeligt med musik til - og der har mange problemet

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-06-07 18:09

Til Refi > De skal sendes som lyde i mailen - som miritdk skriver.

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:15

har i checket at jeres indstillinger er ens ????

bruger hun formatter til lyden ???? - eller indsættes lyden i script ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:20

Det klarer incredimail da

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:27

refi - problemet er jo om hvorvidt veninden kan sende musikken med includeret i en mail eller ej - så det har jo ikke direkte noget med incredimail at gøre.

btw har jeg en bekendt der netop ikke kan modtage på den måde pga anden udbyder - fandt vi ud af til sidst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:36

Jeg gentager - det klarer incredimail da.....

Er det EGET musik der skal med skal det lige implimenteres i incredimail først....

Filerne skal være i wave format.....

Du kan sågar selv synge til...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:37

Hvis problemet er at MODTAGEREN ikke modtager det - ja se det er jo et sikkerhedsproblem hos modtageren.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:42

Citat
Filerne skal være i wave format.....
.. nej det drejer sig om midi refi

jeg tror også det kan være modtager problem - men det kan såmænd også være udbyder der blander sig - meeeeeeeeen - problemet var der ikke i ie6 - og her tales om outlook express som clou stiller spørgsmål om !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:50

Så jeg også ved "nærlæsning" - satans briller.....

Jeg så bare ordet incredi og var der straks

Det kan meget mere end man tror - men primært "funbrug"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:52

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 18:53

clou - hvis du har en af hendes mails liggende så prøv lige at klikke på enten besvar eller videresend - dukker musikken op så KAN hun sende -

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 27-06-07 19:00

Jeg har det samme problem med midi filer i Incredimail.
Normalt kan man høre den midifil man vil have afspillet; men min Incredimail nægter altså at afspille dem.
Sender jeg mail til mig selv, er der ingen lyd på (Outlook)
Aner ikke, hvad der er sket - tidligere virkede det

Venter på et supersvar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-07 01:48

En hel anden løsning på problemet, kunne være at sende filerne til en upload server, og så linke til dem i mailen, læs dette tip: http://www.kandu.dk/tip16225.aspx modtageren får et link i mailen og klikker på den, så kommer han/hun ind på siden hvor filerne kan hentes, smart ikke?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-07 09:03

clou vil du være sød at fortælle mig og midifilen kan høres hvis du klikke på videresend ?????

o.v.n. - igen - det drejer sig om en mail hvor musikken spiller mens man læser -

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-06-07 09:24

[clou vil du være sød at fortælle mig og midifilen kan høres hvis du klikke på videresend ????? ]

Det er ikke noget problem, da jeg altid er sød

Ja, når jeg videresender hendes mail til mig selv er der ingen problemer, så kan jeg nyde den go'e musik, medens jeg læser hendes "guldkorn"

Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-07 09:29

hoho så KAN din veninde jo sende de midifiler med - det er ikke sikkert det kan laves om pga udbyder eller sikkerhedsindstillinger - men det kan du vel leve med (du behøver ikke videresende den til dig selv - du kan nøjes med at klikke på videresend)

Hvordan er dine sikkerheds indstillinger i oe - og er du tilknyttet for eks webmail ????

<----- den der må godt lige vise sig idag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 09:37

Den har da været her hele morgenen.......

Det er bare dig der ikke kan se den