/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Forsikring på mobilen!!!
Fra : mette1973
Vist : 417 gange
20 point
Dato : 26-06-07 22:29

Hej jeg har været ude for et lidt pudsigt uheld med min mobil telefon.

Jeg løbetræner, interval, og bruger derfor telefonen til at holde styr på hvor lang tid jeg løber. I dag var jeg så uheldig at der kom en kæmpe regnbyge, lige mens jeg var allerlængst væk hjemmefra, så jeg blev våd, ikke bare sådan lidt, men drivende!!! Og min telefon, som jeg havde i bukselommen er helt død....

Spørgsmålet lyder?!
Får jeg sådan noget dække hos mit forsikringsselskab under indbo, eller er det for egen regning at min 3 mdr gamle telfon er død ?!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 26-06-07 22:33

det er normalt for egen regning...

men tag batteriet af den, og kontakt evt. en der kan ultralydsrense den ... men det er meget vigtigt du tager batteriet af, ellers kan den ikke reddes ...

du kan finde dem her: www.find-unlocker.dk eller www.dkunlock.dk

vh
D9N

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-07 22:34

Det må du tale med dit forsikringsskab om, de kan svare dig.

Forsikringer er jo ikke ens fra det ene selskab til det andet.

Du kan jo også tale med dem, der hvor du har købt den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-07 02:56

Læg den til tørre, så skal den nok komme til at virke igen, det varer som regel 3-4 dage

Jeg har set mobiltelefoner der både har været tabt i toilet og svimmingpool....der efter en gng vask og tørring virkede upåklageligt i flere år efter.

mvh dova

Kommentar
Fra : mette1973

Dato : 27-06-07 06:38

Ja nu skriver i bare det der med batteriet... jeg var ude at løbe, da jeg kom hjem smed jeg min drivvåde tlf fra mig, som jeg lettet konstaterede virkede og jeg gik i bad. Efter badet var min tlf død... så jeg har jo ikke haft batteriet ude med det samme vel!? Og jeg tænker det er jo som om vandet bare er kommet længere ind i tlf og derfor døde den først senere, det kan hverken en ultralydsrengøring eller et nyt batteri vel gøre noget ved?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 27-06-07 09:27

det er ikke nok at lade den tørre, men dog vil den virke et stykke tid...

så snart kobber kommer i kontakt med væske så begynder det at irre , og så æder det kobberet, og dermed printbanerne, det kan fjernes/forsinkes med en ultralydsrensning, men det kræver at man ikke sætter batteriet på igen, for da ødelægger man komponenterne, og så kan den ikke reddes ...

D9N

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-06-07 20:49

Citat
det er ikke nok at lade den tørre, men dog vil den virke et stykke tid...

Ja, ofte op til mindst 8-10 år efter vil den virke

For 8 år siden var min mands gamle mobiltelefon (Nokia) udsat for at blive tabt ...ned i noget slam og fisket op et stykke tid efter...og den blev efterfølgende vasket, skrubbet og skuret med sæbe og under rindende vand

Den blev ikke skilt ad....batteriet blev ikke afmonteret...og efter 4 dages forløb virkede den igen.....og gør det stadig

Og min datter fik for nogen år siden en mobil, som en eller anden idiot synes det var sjovt at dyppe i Pernod.......og den blev skilt ad og vasket (Pernod klistrer jo en del inde i en mobilos).....og den virkede også upåklageligt bagefter.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-06-07 14:10

Dova jamen det er mere held end forstand at det sker... men måske sku du ha fulgt lidt med i Kemi undervisningen i skolen ... og at du har set 2 telefoner der virker efter er rent held eller ikke meget der har ramt banerne ...

men nu har jeg så set nok 5-600 bærbare computere og flere 1000 mobiler hvor man ikke er så heldig, jeg har i det sidste år reddet 60-70 mobiler og smidt en 50 stykker ud fordi de var irret op ...

jeg ved at openphone, helloo , Gerhardt kan bekræfte at jeg har ret ... og de ser lige så mange som jeg .-..

D9N

Kommentar
Fra : mette1973

Dato : 28-06-07 19:34

Okay min tlf er død.

Men hvordan formulerer jeg det til forsikringen så det udløser en ny af slagsen ?!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-06-07 19:40

tja hvis du har den dækket mod vandskade , så skal der jo løbe noget vand ud fra et sted ... men du skal nok studere din police lidt ...