/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
philips ap navigator mk 5
Fra : sonus
Vist : 3847 gange
50 point
Dato : 25-06-07 23:35

Er der nogen som kan hjælpe med at skaffe en gps antenne til denne lidt gamle sag . Den kan ikke købes fra Leica mere. så de foreslår at jeg enten køber en ny navigator eller forsøger gennem brugtmarked . Men hvor mon det er . Kan nogen komme med gode forslag.????

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-06-07 07:56

Den største chance vil nok være at ringe lidt rundt.
I de fleste større havnebyer er der firmaer der servicerer skibsfarten inden for elektronik.
Her er nogle:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=skibselektronik&meta=

Jeg ved af erfaring, at når de skifter elektronik ud med nyt, gemmer de det gamle, hvis det er brugbart.
Ellers må du nok se i øjnene at du skal til at investere i en ny GPS.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-06-07 07:59
Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-07 12:24

Jeg har selv købt brugte antenner - bl.a. til ap-navigator - hos Niemann i Grenå. Det er en skibsophugger og her kan man købe udstyr fra de ophuggede kuttere. Måske skulle du overveje at købe en mere moderne, nu du alligevel er ude i investeringer. Jeg plejer at give omkring 1000 kr for en brugt gps og i nogle tilfælde har den været få mdr. gammel. Her er linket

www.fornaes.dk

Godkendelse af svar
Fra : sonus

Dato : 26-06-07 23:52

Tak for svaret vith.
Det vil jeg da prøve ,jeg vil virkelig gerne have den til at virke men indenfor en rimelig pris.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-06-07 20:54

Held og lykke med projektet!

Kommentar
Fra : peterlovdal

Dato : 22-07-07 13:38

Hejsa der er en i nordsjælland der rep. ap navigator http://www.prokyon.dk/page01.shtml
Jeg fik rep. min mk. 8 og fik ny antenne til fornuftig pris.