/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Strøm fra loggiver
Fra : Sindbad
Vist : 650 gange
50 point
Dato : 25-06-07 22:43

Min log har ikke virket, siden jeg købte båden for et par år siden, og det
er jeg ved at være lidt træt af. Jeg har gennemgået alle elektriske
forbindelser, og de ser fine ud, nogle har jeg endda fornyet for en
sikkerheds skyld. Men der går stadig ikke noget signal igennem fra giveren
til loggen.
Hvis jeg skal bruge udelukkelsesmetoden til at finde ud af, om det er
giveren, loggen eller forbindelsen imellem dem, der er noget galt med, så
vil det jo være smart at kunne måle på strømmen fra giveren. Hvor kraftig en
strøm er der tale om? Vil jeg kunne måle noget, hvis jeg drejer impelleren
rundt, mens jeg måler på kablerne med et digitalt multimeter?
Hvad kan jeg ellers gøre for at løse problemet?

Venlig hilsen
Mads Bo Falk

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 25 point
Dato : 25-06-07 23:54

Nu ved jeg jo ikke hvilken type log der er tale om, men når du siger impeller, er det vel en rotor du taler om, og i så tilfælde afgiver den en spænding, som du med et godt multimeter, kan måle ved instrumentet. Det er en meget lav spænding der er tale om, formodentlig et sted mellem 0 og 5-8 volt. Står det ikke i manualen??
Hvad med at forhøre dig ved fabrikanten???
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Sindbad

Dato : 26-06-07 16:27

Det er en Silva log, og der står ingenting i manualen om spændingen. Jeg prøver at måle på sagerne.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-06-07 18:28

Er båden i vandet, er det nemmeste, at sejle en tur, medens du måler--det giver den mest nøjagtige måling ved forskellig hastighed.

Godkendelse af svar
Fra : Sindbad

Dato : 29-06-07 21:33

Tak for svaret dabj.