/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kortlæser forsvundet
Fra : mumle01
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 25-06-07 06:11

Hejsa
Kan nogen hjælpe mig med at få min indbygget kortlæser igen??
Den vil ikke registrere det i stifinder og der kommer heller ikke en box op hvor jeg har muligheder for at lukke mine billeder ind ?
Den har gjort det før, men er dog kommet efter et stykke tid igen, det sker gerne efter jeg har " renset " com. for spyware, eller om det er et tilfælde ,???
Det ligger ikke i kortet, for jeg har prøvet med flere ??
Hilsen mumle01

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-06-07 06:25

Har du prøvet systemgendannelse?

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 25-06-07 07:16

Hej stikene
Det vil jeg gerne undgå , for der ryger mange gange andet også ? kan man ikke finde den manuelt ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-06-07 07:24

Jeg har aldrig oplevet at der er røget noget ved systemgendannelse. Du ved godt det ligger i tilbehør-systemværktøjer? Du må ikke forveksle det med systemgenoprettelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-07 08:03

Systegendannelse må være det første bud (da det har virket)

Du kan jo ikke finde det manuelt hvis det er din "renselsesproces" der har slettet noget den ikke skulle slette....

Så start lige med gendannelse - du sletter IKKE noget....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-06-07 08:21

Gå i enhedshåndtering og slet alt USB, genstart og lad systemet indstallere driver igen.

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 26-06-07 07:01

Hej
Nu har jeg prøvet begge forslag, men intet hjalp ??
Hilsen mumle01

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 07:49

Citat
Den har gjort det før, men er dog kommet efter et stykke tid igen

Tyder så på den er defekt - evt. løse ledninger......

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-06-07 08:30

Virker din USB med andet hardware?

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 28-06-07 10:20

ja, kortlæseren virker med de mindre kort, det er kun cf kort den ikke vil, og det er lige den jeg bruger )
Hilsen mumle01

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-06-07 10:25

Så er der enten noget galt med kortet eller porten til kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 10:31

Elektronik holder ikke evigt - selvom nogen tror det

Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 28-06-07 12:25

Hej
Kortet fejler ikke noget, da jeg nok har 15 stk. af slagsen )
Men bemærker først nu at når jeg sætter det ind, skal der springe en knap ud så jeg bagefter kan trykke kortet ud igen, den fungerer ikke rigtig, vil lige prøve at skille det af ???
De mindre kort hvad den kan tage, har ingen knap, der tager man bare kortet ud igen, det kan være forklaringen ??? men vil skille det af så mon ikke det er fjederen til den ???
Hilsen Mumle01