/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
søger et stykke "legetøj"..
Fra : hojriiskim
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 20-06-07 19:01

Hey..

Jeg har engang hos min mormor leget med et stykke lege tøj som man skal være 2 til at bruge..
Det består groft sagt at 2 lange snore med et håndtage i begge ender, altså 4 håndtag i alt.. på snoren er en bold med hul i midten, som snorene går gennem.. Man står så to personer, en i hver sin ende af snorene, og holde 2 håndtag(et i hver hånd), når man så hiver håndtagene ud til hver sin side ryger bolden op til ham der står i den anden ende, som så hiver ud i snorene, bolden ryger tilbage og sådan fortsætter man..

Nogen der ved hvilken spil jeg mener og som ved hvor jeg kan få fat i det? evt hvad det hedder?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-07 19:06

Jeg husker ikke hvad det hedder, men det kan sikkert købes i BR eller Toys r us.

Jeg så de sidste år i brug hos min nabo.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 20-06-07 19:16

Ih, det kender jeg godt. Min søster gav mig det vist fra usa sidst i halvfjerdserne. Det kunne gøre rigtig nas i fingrene, men det var sjovt Jeg mener det var 2 orange plastik "dåser" der sad på min.

Jeg ved desværre ikke hvad det hedder og jeg har heller ikke set det siden så jeg følger lige med her.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-06-07 19:36

Det var den store modedille midt eller sidst i halvfjerdserne. Jeg tror da ikke det fremstilles mere. Der er måske en ældre legetøjsforretnig der har et liggende endnu:

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-07 19:58

Ring til BR eller Toys r Us

De kan hjælpe dig.

Jeg så det legetøj i brug for 1 år siden, naboens barn havde fået det i fødselsdagsgave.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 20-06-07 22:36

Jeg har set den i brug i mindeparken i Århus for 2 uger siden..

Har aldrig set det før, men det så sjovt ud..

Så det findes derude et sted...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-07 11:39

Ja nu har jeg også fundet vores frem- fra 1976 - Så kan børnebørnene også prøve! _.)

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-06-07 16:13

Citat
Ja nu har jeg også fundet vores frem- fra 1976 - Så kan børnebørnene også prøve!

Kan du huske hvad det hedder - alle som kender spillet er spændte...

Garanteret ikke mindst hojriiskim

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-07 17:45

Nej jeg er lige så spændt på hvad vi kaldte den, som de andre; men dem der siger den kan løbes endnu har da en mulighed for at opklare hvad navnet var/er!

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-06-07 21:11

Hej Alle

Hvor nostalgisk... sår'n en havde vi også - vi kaldte den for en ping-pong, men jeg tror ikke, det er det rigtige navn.

Desværre må jeg sige, at vores søn også har fået en af dem i år, og den er lavet af et helt andet materiale end dem fra de gode gamle dage. Det er nærmest sådan en flettet plastik-snor, så "dimsen" glider ikke så godt derpå. Fordelen ved det er selvfølgelig, at man ikke slår fingrene så meget (men var det i virkeligheden ikke en del af charmen?). Men ulempen er, at børnene skal have en vis alder for at have den rette fornøjelse ud af det.

Det foresvæver mig, at min morfar lavede dem selv - det var måske en mulighed...

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 09-08-07 09:13

Har lige været på sommerferie i sydtyskland, hvor jeg har set dem i legetøjsbutikkerne. Har faktisk selv taget en med hjem.

De hedder Boing-Ball. Om det er tysk eller engelsk ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 09-08-07 09:14
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-08-07 11:24

Det er i hvert fald lige sådan en jeg tænker på (min var dog vist orange)

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 09-08-07 11:26

Det var min også

Jeg har kun brugt et minuts tid på at søge, så du kan sikkert finde den igen nu du kender navnet.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-08-07 14:03

Hej hojriiskim!

Du skal huske at godkende dine svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-07 15:26

Roooolig nu marc43

I Danmark havde det samme stykke legetøj flere navne !!!!!

Men fint at du fandt det på ferie i Tyskland. Du mangler bare lige at rette i dit link, det kan ikke vises

Nu har jeg så rettet det

http://www.amazon.de/Sports-Factory-76130-Boing-Personen/dp/B0002VLCM2

Så kan hojriiskim også se om det er det der bliver tænkt på.

God weekend med eller uden legetøj

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-08-07 16:58

Ja det er den jeg har; Men da vi tog den i brug blev vi fortalt at den er forbudt i Danmark - det har vi ikke kunnet få bekræftet.
Grunden til forbudet skulle være ,at et barn blev enten dræbt eller kom alvorligt ti skade, da begge håndtag hoppede af og barnet fik "Kuglen" i absigtet.
Sandhedsværdien f historien ved jeg ikke noget om; Men kuglen kan jo opnå en enorm fart, så hvem ved . Snoren slides og håndtagene bliver udsat for en stor beladtning, hvis man ikke når at reagere.

Der må findes et sted hvor den slags forbud er registreret