/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Blodtyper
Fra : Ejnar21
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 17-06-07 16:42

Hej.. Jeg søger en enkel og forholdsvis hurtig (måske det er svært) beskrivelse af hvordan AB0 og rhesus systemet hænger sammn/er inddelt. Jeg har prøvet og læse mig frem til det, men syntes det bliver mere og mere ulogisk Er det bare mig?

Vh Ejnar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-06-07 16:55

Citat
hvordan AB0 og rhesus systemet hænger sammn/er inddelt

Det er 2 forskellige systemer........

Citat
De to vigtigste blodtypesystemer er AB0- og Rhesus systemet. AB0 blodtype- systemetsantigener findes i overfladen af alle cellerne i vores krop, i bakterier og i planter. Rhesus antigener findes udelukkende i overfladen af de røde blodlegemer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 17:00

Der er 4 forskellige blod typer, og hver af dem kan være rhesus positiv eller negativ, meget enkelt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 17:02

Det kan beskrives meget mere udførlig, men så kommer forvirringen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 17:04

Lige velkommen som bruger på Kandu, håber du vil trives iblandt os

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-06-07 17:07
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-06-07 17:10

Ja der er det stillet overskuelig op Ziggy99

Kommentar
Fra : Ejnar21

Dato : 17-06-07 17:15

Tak for det..