/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hjælp! Haster!
Fra : vik
Vist : 394 gange
200 point
Dato : 22-01-03 19:58

Jeg vil gerne have hjælp til en opgave.

Hvor kan man finde prisen på en pengesamling af en af hver slags eurosedler og euromønter.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 22-01-03 20:01

Hvis det er valuta:

http://www.valutakurser.dk > Valutaomregner

Hvis det er nogle ældre mønter:

Så skal du havde fat på en bog.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 22-01-03 20:33

Jeg kan kun finde på mønter, men på siden skriver de, at de har euro-sedler også. Og så er det lige hvor mange år du skal have og udgaver. Men et sæt mønter fra 12 lande koster kr. 986,- (og så må i banken efter resten af samlingen)

Se mere her: http://www.samlerforum.dk/aktuel_liste_euro.htm

Mvh

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 20:37

Mon ikke det har været meningen at du selv skal regne det ud med en lommeregner ?

Det er jo nemt nok, men det kommer helt an på kursen for at veksle euro. Den danske krone svinger lidt op og ned omkring en aftalt centralkurs.

Der findes 7 forskellige sedler der er ens for alle landende.
500 + 200 + 100 + 50 + 20 + 10 + 5 = 885 Euro

Der findes 8 forskellige mønter for hver af de 12 lande der er med.
2,0 + 1,0 + 0,50 + 0,20 + 0,10 + 0,05 + 0,02 + 0,01 = 3,88 Euro x 12 lande = 46,56 Euro

Et komplet sæt af samtlige euro sedler og mønter har værdien af :
885,00 + 46,56 = 931,56 Euro

Hvis man regner med at 1 Euro koster 7,46 kr. så får man :
631,51 x 7,46 = 6.949,44 kr.

Mvh Ke'Fir, m.a.

PS. Hvis du skal gøre dig ordentligt fortjent til dette lektiehjelp skal du som minimum berige din viden med nogen omkring euro. Du vil lærer en del ved at tage lidt tid og læse følgende link der på en næm måde fortæller alt om euro - http://www.schouwebcoins.dk/Euro2002.htm

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 20:41

PS: undskyld tonefald i mit indlæg. Det er ikke så meget løftet pegefinger men mere et løftet øjebryn. Lidt viden har aldrig skadet nogen

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 08:52

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey