/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fordson Power Major
Fra : taunusanden
Vist : 1483 gange
100 point
Dato : 16-06-07 00:26

Ingen kategorier der hedder Traktor eller Landbrug, så beklager at den kom under biler

Nu har jeg lige erhvervet mig denne her fine traktor, for sjov
Men fandt ud af at køler og vandpumpe er gået på den.. Øv øv, alle de andre ting til projektet kan jeg selv lave eller finde noget der kan passe på. Den starter og kører nemlig fint, så sjovt projekt

Men.. Udover Den Blå Avis, Gul og gratis osv. Hvor pokker kan man være heldig at købe sådan noget billigt?

Køleren kan jo sendes til reparation, men så koster det jo lige pludselig en del penge

Så.. Fordson Power Major, køler og vandpumpe eftersøges.
Gode råd om hvor de anskaffes modtages med stor glæde

Mvh René

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-06-07 01:06

Bornholms Tekniske Samling
Borrelyngvej 48
3770 Allinge
Tlf.: 56 99 99 80

De har udstilling af ældre maskiner fra landbruget og reservedele hertil. har de ikke lige til dig, så ved de måske hvor det kan findes.
Det er da et forsøg værd. Det er en entusiast der ejer det.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-06-07 01:13

Jeg vil prøve at kontakte dem

Mvh René

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 16-06-07 01:33

Prøv at søge efter dele på denne side, den søger på flere traktor ophuggere på en gang: http://www.huggernet.dk/eeeetrkhug/traktor/ophug/

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-06-07 01:51

Den laver en forespørgsel, så sender de en mail tilbage hvis der er nogen der vil sælge delen.
Har lagt forespørgsler ud 6 forskellige steder nu, så håber sgu at der er bid.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-06-07 02:07

Fandt lige en genial side, tror jeg

www.dvtk.dk

Mange salgs annoncer, har mange forespørgelser ude nu, men anede ikke hvor jeg skulle kigge

Faktisk lidt overrasket over at der kom svar på denne tid, melder lige pænt tilbage senere

Tak for tippene indtil videre

René

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-07 02:23

Kender godt siden, bruger den noget, hos mig er det gamle Bukh mere end det er Fordson

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-06-07 12:53

Nøj, tror godt jeg vil anbefale Sørensen og Lynggaard i Viborg. Skrev en mail i nat, svar allerede idag

Citat
HEJ IGEN

VI HAR IKKE NOGET I BRUGT

MEN JEG KAN SKAFFE 1 VANDPUMPE TIL 395,- + PAKNING 11,-

VI KAN EVT. SÆTTE ET NYT ELEMENT I DIN GAMLE KØLER PRIS CA. 2400,-

ALLE PRISER ER + MOMS

Fordelen er, de ligge kun ca 500 meter fra mit arbejde.

En mekaniker ven vil prøve at lappe min køler imorgen, det er jo billigere end 2400kr +moms

Kommer med nyt senere igen

- René

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-06-07 13:06

Nissens kølerfabrik, nok den største i Europa, de både reaparerer og laver nyt.
Nissens A/S, Ormhøjgårdvej 9, DK-8700 Horsens
telf: 7626 2626 Fax: +45 7564 2205, E-mail: nissens@nissens.com
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 20-06-07 16:15

Hej taunusanden.
Ring til Firma Chr Grene i Skjern i Vestjylland.
Hvis du ikke kan købe hos dem, så ring til din nærmeste Mekonomenafd.
De kan hjælpe.... hvis du får fat i en kvik afdeling... men der er masser af dem.
Hilsen Ibea.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-06-07 22:21

Hejsa

Købte ny vandpumpe og kølerslange ved Sørensen og Lynggaard i Viborg, super betjening og fair pris, i forhold til de andre jeg fik pris af

Køler skulle jeg gerne få imorgen med posten, fandt en brugt til 300kr.

Så tror projektet kommer ud at køre i weekenden

René

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-07 22:34

Fik du kørt en tur, eller var du til traktor træk med Fordson´en glad for at høre at der kan skaffes reservedele til de gamle traktorer

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-06-07 19:59

Desværre ikke. Ham jeg bestilte køleren ved var lidt langsom om at få den sendt, så får den først i næste uge

Men skal nok give lyd fra mig

-René

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 25-06-07 10:45

Hej Rene.
Det skulle ikke undre mig, om der var flere smådele, som du mangler til din "Fordson Power
Major" så prøv at besøg "Stumpemarked i Herninghallerne" , når man afholder dette. Her
kan du "handle om priserne"
Hej
Ibea

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-06-07 16:59

Ja, men en gl. køler stoler jeg ikke så meget på, så hellere en ny, eller renoveret.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-06-07 21:59

Modtog en brugt køler idag, så den bliver smidt på imorgen, så håber jag at skidtet virker

Jeg kender godt stumpemarkederne i Herning og frederecia, der har jeg også fundet lidt guld til min kære Taunus

Nu det er nævnt, mig og en ven fyldte en lastbil, 32m2 lad, udelukkende med Taunus og Cortina stumper, det er sgu et helt uoverskueligt rod lige nu

- Anden

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 26-06-07 11:55

Hej Rene.
Du er herlig at skrive sammen med.... altid en kvik kommentar....
Godt vi har kan?du.
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-06-07 22:34

Jep, kandu er sgu ikke så ringe endda

Nå, fik sat den køler på idag.. Selvfølgelig er jeg blevet snyt, UTÆT

Skrammel.. Nå, det var nitterne i bunden den var utæt ved, så tog har loddet det og fyldt den med vand mens den ligger ned, hvis den stadig er fuld i morgen, så bliver den monteret igen.

Muligvis er jeg godtroende når jeg køber ting og sager, men det er sgu første gang en sjællænder har snydt mig!!

Vender frygtelig tilbage med min beretning

- Anden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-06-07 23:01

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-06-07 23:08

Ja ja Palle, nogle ting tager tid

Jeg har aldrig påstået at jeg er den hurtigste i verden

René

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-07 00:24

Det er godt med mange reservedele, men nogle ting skal helst være renoverede eller nye, feks. tændrør, platiner, temperatursensorer, kølere, termostater, stempelringe, mm. you name it.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-06-07 20:32

->Palle - Jamen jeg er da bestemt helt enig med dig, m.h.t. nye dele

Brugt køler blev jo valgt af økonomiske årsager, at jeg så blev snydt, IGEN, er jo en anden årsag..

Men, jeg fik loddet køleren, monteret den og fyldt vand+kølervæske på, fik liv i dyret og kørte ned og besøgte naboen, han sagde at de ikke var til at slide op, så min morbror har sgu nok ret

Jeg er helt stolt, min første traktor

René

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 27-06-07 21:26

Tak for svaret o.v.n..
Jeg fik et par besvarelser gennem huggernet, dog blev det ikke der jeg fik delene gennem.
Men rart at høre jeg har en "traktor-ven" herinde

Super glad for at den kører

René

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-07 02:55

Selv tak glad for at du fik den gamle Fordson ud at køre