/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
kosmopolit
Fra : Trudy
Vist : 6984 gange
20 point
Dato : 08-06-07 23:22

Hvad vil det sige at en person er kosmopolit? (udover at være verdensborger.)

Kommentar
Fra : join

Dato : 08-06-07 23:46

jammen det er verdens-med-borger
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kosmopolit
altså noget med at man ikke er snævert begrænset i sit verdenssyn, men er verdens-med-borger

hilsen
join

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-07 08:34

join på dansk er ordet verdensborger - verdens medborger er den svenske betegnelse

Citat
Kosmopolit
Er en person, som er stærkt orienteret mod mangfoldige oplevelser, erfaringer, indtryk - som er internationalt orienteret og så videre. En kosmopolit er aldrig snæversynet eller indskrænket.

Kosmopolitisk
En kosmopolit føler sig hjemme ligegyldigt hvor han befinder sig i verden; kosmopolitisk betyder verdensborgerligt.

Godkendelse af svar
Fra : Trudy

Dato : 10-06-07 22:45

Tak for svaret miritdk.
Lige den definition jeg manglede. Tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-06-07 23:10

velbekomme