/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Disconnection af server
Fra : Dalapin
Vist : 711 gange
153 point
Dato : 04-06-07 20:10

Hjæææælp !!!!

Nu er jeg godt nok træt af både TDC og Cybercity.

Vi har en router, split og hvad der ellers skal til, samt firewall, McAffee you name it ...

Meen for ca. ½ år siden begyndte vores bredbåndsforbindelse at te sig "åndsvag", således at vi var på nettet - blev smidt af "lige som når man tænder og slukker for en kontakt" - og kunne logge os på bredbåndet igen.

Vi har to pc'ere og spiller bl.a. WOW, men vi bli'r smidt af, ligegyldig om det er WOW vi er inde i, hører musik på nettet, eller er på MS Messenger.

Cybercityr har givet os en ny router, vi bli'r stadig smidt af, TDC har været her 4 gange og har sat overvågning på "fordelerboksen" ca. 600 mtr. fra vores hus.

Iflg. TDC er der ingen "udslag" dvs. iflg. deres system er bredbåndet på hele tiden, dvs. deres forbindelse indtil boksen i huset er ok. Cybercity på deres side "måler" at forbindelsen ind til vores router er ok, så fejlen hellere ikke er hos dem.

Nu har vi forsøgt med at fjerne firewall på pc'erne, slukke for firewall'en på routeren, køre direkte fra pc'en til routeren, kun køre med én pc, med splitter, uden splitter ......... og intet hjælper

Det eneste vi i princippet mangler er at formatere harddisken og installere begge pc'ere på ny for at fjerne evt. virus som Ad Aware mm. ikke har kunnet finde.

Sådan noget møg

Er der nogen som har prøvet noget lignende ? (Det er der garanteret i denne fagre it-verden)

Tak for hjælpen og go' dag til Jer alle "derude".

Mvh
Dalapin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-06-07 20:16

Ja sikke en kattepine. Jeg kan godt forstå dine/jeres frustrationer. Er der forresten tale om et trådløst netværk for lige at starte et sted.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-06-07 20:28

Vi har været igennem noget tilsvarende med TDC og det viste sig faktisk at det var et dårligt kabel i jorden der skabte problemerne. Jeg blev smidt at og på efter for godt befindende og jeg ringede til TDC's kundeservice jeg ved ikke hvor mange gange. De mente faktisk de fleste af dem at det var mig der var noget galt med. Nu er det sådan at (selv om jeg ikke er meget for at indrømme det) er noget af en computernørd, og hvis der er nogen der ved bare lidt om netværk er det jo nok mig. De kom med den en klamme undskyldning efter den anden og der var intet der hjalp. Samtidig var der støj på vores telefonlinie så et eller andet var der jo i vejen. Til sidst snakkede jeg med naboen for at høre om han døjede med noget og minsanten om ikke også han havde problemer. Så kom der skred i sagerne og teknikere ud og de fandt ud af det med kablet på mindre end 5 min.
Grunden til de var så afvisnende, var at jeg havde Sonofon fastnet og TDC medarbejderbredbånd så der var ingen der ville tage ansvaret. Sonofon forsøgte godt nok ihærdigt, men da det jo var TDC kabler havde de ingen mulighed for at gøre noget. Da kablet endelig var skiftet, kunne jeg ikke logge på længere, og en ny opringning, ja faktisk 3 opringninger til kundeservice uden der var nogen der kunne finde en fejl. Ved den 3. opringning fik jeg fat på en med viden og på 6-7 min havde han online fixet min forbindelse. Det viste sig faktisk ar det var en montage fejl i skabet og jeg blev så flyttet over på et andet kabel.

Jeg ved ikke om du kan bruge denne lange smørre til noget men det er utroligt svært at fejlfinde på periodiske fejl.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-06-07 20:31

Og harddisken er det ikke.

tlf ledning......filter.........modem........router.........PC

er der andre telefoner tilsluttet

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 153 point
Dato : 04-06-07 22:23

Det kan godt være din computer der forsager problemerne, men dette er dog højest utænkeligt... Men igen, udeluk ikke muligheden.

Det lyder for mig som om du har en jordet tilslutning i telenettet. Dette kan måles med et multimeter (eller en ISO-KAP, som fejlrettere er i besiddelse af), du skal bare have afbrudt forbindelsen til centralen først. Højest tænkeligt er det en af trådende som er jordet, da en kortslutning ville kunne fjernmåles og aflæses af kundeservice.

Men at sige sådan på stående fod hvad der er galt er svært at sige. Men ring evt. til TDC igen (ja, jeg ved godt det er noget fælt noget at bede dig om IGEN), og bed denne gang om en RIGTIG fejlretter, ikke en teknikker fra produktion eller andet indlejet firma, men en RIGTIG fejlretter. Jeg ved ikke om kundeservicemedarbejderen gider høre på dig, men det er bare vigtigt at det er en med en ISO-KAP som kommer ud til dig, og ikke en elektrikker fra TDC Produktion (Hvis der ikke allerede har været det ude hos dig... Har der garanteret).

Du skal muligvis omlægges til et andet par, hvis der er et ledigt i din parfordeler. Fordi det lyder som om det er en fejl i access-nettet.

Det er alt hvad jeg kan sige...

Mvh. Jens Heshe Knudsen, Installations-tekniker i TDC!

Godkendelse af svar
Fra : Dalapin

Dato : 04-07-07 08:25

Hej Jens

Tak for dit svar, som gav et mere uddybende billede af "problemmuligheden" - jeg lod det gå videre til Cybercity ad 2 omgange og nu virker skidtet.

Super !!! Tusinde tak for hjælpen fra en glad WOW-tossede familie med 4 spillere og to konti, som ikke længere bliver smidt af hele tiden.

Så er det oz nemmere at fordele spilletiden, når der kun er to pc'ere i huset.

Endnu en gang tak til dig - og de øvrige svar iøvrigt også - fedt med sådan et forum der kan hjælpe, eller forsøge på det i hvert fald

I må ha' en rigtig god sommer allesammen

Mvh
Andreas