/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
MailForm
Fra : Kokane
Vist : 968 gange
45 point
Dato : 01-06-07 11:03

Er der nogen der kan se hvad der er galt her: www.sebelin.com?

Jeg har ingen forstand på PHP, så jeg har blot stjålet scriptet og sat det ind....

VH
Kokane

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 01-06-07 11:59

For at kunne lokalisere fejlen/smutteren har vi brug for at se selve php scriptet.

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 01-06-07 13:51

Jeg troede at man kunne se det via "view > source" - Scriptet kommer her:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Troels Sebelin</title>
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
   font-family: Courier New, Courier, mono;
   font-size: 12px;
   color: #999999;
}
body {
   margin-left: 0px;
   margin-top: 0px;
   margin-right: 0px;
   margin-bottom: 0px;
}
a {
   font-size: 12px;
   color: #999999;
}
a:link {
   text-decoration: none;
}
a:visited {
   text-decoration: none;
   color: #999999;
}
a:hover {
   text-decoration: none;
   color: #000000;
}
a:active {
   text-decoration: none;
   color: #999999;
}
-->
</style></head>

<body>
<table width="400" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td><form action="" method="post">
<div align="left">Name: <br />
<input type="text" name="name" />
<br />
Email: <br />
<input type="text" name="email" />
<br />
Subject: <br />
<input type="text" name="subject" />
<br />
Text:<br />
<textarea name="message" cols="40" rows="5"></textarea>
<br />
<input type="submit" name="submit" value="Send" />
<input type="reset" name="Reset" value="Reset" />
<?php
if ($submit) { // Hvis formen skal sendes, s&aring; g&oslash;r f&oslash;lgende

if($name && $subject && $email && $message ) { // Hvis all felterne er udfyldt
mail("troels@sebelin.com","$subject","$message","From: $name <$email>") or die("email error");
echo "Thank you, your mail has now been sent"; // Hvis alt g&aring;r som det skal s&aring; skriv dette
} else {
echo "All fields must be filled in!<BR>"; // hvis der er nogle ting der mangler s&aring; skriv dette
}
} // slut php submission kode
?>
</div>
</form></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

VH
Kokane

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 01-06-07 14:23

Kokane:
Citat
Jeg troede at man kunne se det via "view > source"

Ja, i dette tilfælde kunne man, men mange PHP scripts virker sådan, at den html kode der skrives ud er genereret af PHP koden, hvorfor du ikke kan se selve PHP scriptet.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 01-06-07 14:37

Som jeg ser scriptet, kommer noget af PHP koden synligt frem på skærmen, og det kan evt. skyldes at scriptet måske hedder noget med .html.

Hvis scriptet døbes om til noget med .php og der ellers er installeret PHP på serveren, så skulle siden med formen komme rigtigt frem. Og der vil du så også kunne se, at der ikke vises skyggen af PHP delen i View Source.

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 45 point
Dato : 01-06-07 15:13

Hvis nu det viser sig at din form ikke sender noget selvom formen kommer korrekt frem, så skal du også kigge på linjen:

Kode
<td><form action="" method="post">

inde i action skal skrive navnet på dit script, som f.eks.:

Kode
<td><form action="index.php" method="post">

Hvis du derefter stadig har problemer, så skal du kigge på alle dine variable der nemlig kan risikere at være tomme, og den situation kan du råde bod på ved at tilføje en linje med
extract($_REQUEST); i starten af PHP afsnittet, hvor flg.:

Kode
<?php
if ($submit) { // Hvis formen skal sendes, s&aring; g&oslash;r f&oslash;lgende

ændres til flg.:

Kode
<?php
extract($_REQUEST);
if ($submit) { // Hvis formen skal sendes, s&aring; g&oslash;r f&oslash;lgende

Godkendelse af svar
Fra : Kokane

Dato : 07-07-07 09:54

Tak for svaret præceptor.