/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Indvendig måler til sko
Fra : Lisen
Vist : 1245 gange
260 point
Dato : 31-05-07 22:10

Hvor kan jeg købe "sådan" et indvendig måle-bånd til sko.
Børnesko butikkerne har dem....men mon de kan købes?

Piv har desværre ikke flere point,,,

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 31-05-07 22:18

DU KAN FÅ EN SKOBUTIK TIL AT SKAFFE EN HJEM TIL DIG.

Kommentar
Fra : Lisen

Dato : 31-05-07 22:20

Jeg har desværre kun set en sådan i en børnskobutik - har aldrig set en sådan i de store kæder.

Da jeg er blevet superbruger benytter jeg selvfølgelig alle mine point ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-07 23:13

Hvorfor bruge penge på sådan en måleanordning, målebåndet er jo da opfundet.

Du stiller barnets fod på målebåndet, og lægger 1-1,5 cm til, så er der også plads til at bevæge tæerne, og lidt til at gro af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-07 23:14

Citat
Jeg har desværre kun set en sådan i en børnskobutik

Og den har sikkert været hjemmelavet....

Det er ikke noget der findes som køb/salg varer....

Behovet er for lille....

Tegn foden på et stykke A4 og tag med i butikken - så finder de noget der passer.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-05-07 23:25

Ej sådan en måledims er ikke hjemmelavet, men behovet er for lille til at private kan købe dem,

men som Ag112 foreslår, kan du jo spørge i en skoforretning, hvis ikke et målebånd kan bruges

Kommentar
Fra : Lisen

Dato : 01-06-07 07:06

Super tak for de kloge ord.

Men desværre kan jeg ikke helt bruge dem.....ved ikke om jeg tydeligt har forklaret hvad den måler?
MEN den måler skoens INDVENDIGE mål.....

Ja, selvfølgelig har jeg selv prøvet med alverdens ord at søge på nettet vedr. køb.

Ja, jeg kan blot måle foden med et målebånd - og lægge til.

Og så er der også en anden måde at gøre det på; tage sålen ud og se bedre om de passer.
- såfremt sålen altså er løs.

Desværre er det således at ligesom sko varierer i størrelsen, således gør børnesko også, og med et lille barn er det svært helt at bedømme, og måske trykke på tåen, hvis denne har en hård gummi-snude. Har desværre haft et par uheldige sko køb pga ikke særligt egnet sko-personale...

Og lige til at runde af med - jamen sådan én vil jeg gerne købe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-07 08:08

Så må du som før nævnt spørge i en skoforretning.

Eller udelukkende handle i forretninger der har sådan en måledims, hvor er det møjærgeligt at få handlet med ukompetent personale

Hvis du lægger et målebånd op af en væg, og får stilt barnet på målebåndet, så kan det lade sig gøre, du skal blot sørge for at barnet hviler på den fod der bliver målt, og helt begge fødder, da der også kan være forskel på føddernes størrelse.

Alternativt til den løse sål... kan du lave et fodaftryk, mal foden og sæt foden på et stykke papir.. he he det kildrer at få foden malet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-07 08:37

Du kan da sagtens "klippe" foden ud på et stykke A4......

Lægge udklippet i den sko du mener passer.....

Så er det da ikke så svært t se om der er plads nok.....

Uanset hvad skal "papiret" jo gå rimeligt nemt i skoen.....

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-06-07 09:27

HOS DANMARKS SKOHANDLERFORENING SIGER DE AT DE FORHANDLES AF

KRYGERS MASKINFABRIK TELF 4360 0111

DU KAN FÅ DIN SKOTØJSFORHANDLER TIL AT SKAFFE DEN HJEM

PRISEN VIL JEG TRO LIGGER PÅ CA 500 KR

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-07 14:11

Måledimsen er her i dette link til kr. 263,75 men det ser ud til, at den kun er til voksne.

Prøv at rette henvendelse til firmaet og forhør dig om, hvor langt ned i størrelserne den går

http://shop.lgf.dk/fodtoejsmaaler_50_da/

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 260 point
Dato : 01-06-07 14:14

Drop lige mit andet indlæg, den er her til børnestørrelser

http://www.buschkids.com/skomaaler.html

Kommentar
Fra : Lisen

Dato : 01-06-07 16:24

Jeg må god nok indrømme at jeg er målløs..........

Det var nok lidt af en såååå håbløs opgave jeg havde lagt ud her på kandu, - og jeg er super-positiv overrasket over at det kunne lade sig gøre...

Jeg har rettet henvendelse til Vivi via mail og håber inderligt at hun vil sælge disse sko-måler til mig, - om jeg så skal købe alle 3.

Jeg siger tak til jer alle sammen for jeres deltagelse - og samtidig sidder undrende over hvordan f...du fandt frem til sko-måleren - Nordsted1......

Godkendelse af svar
Fra : Lisen

Dato : 01-06-07 16:26

Tak for svaret Nordsted1. Du er for super-sej......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-07 16:41

Selv tak

Noget af det der ser mest håbløst ud, er det der er sjovest at søge efter, og lige så irriterende når det ikke lykkedes.

Nu håber jeg for dig at det så lykkedes at få måledimsen i hus, ellers må barnet gå med sandaler så du kan se om de passer, og så eller blive ved med det til barnet kan tale

Tak for de flotte ord

Kommentar
Fra : Lisen

Dato : 02-06-07 14:37

Må lige komme med sidste nyt!
Vivi har besvaret min mail - og sko-målerene.......ja de er faktisk i "hus", - hun har et sæt stående, - så det er bare så.................

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-07 22:29

Hvor er det bare godt.

Mange mange tak for at du gav dig tid, til at fortælle resultatet

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-07-07 11:02

Det er fint at måle længden, men min erfaring siger, at bredden er ret væsentlig også.
Jeg har en dreng med "andefod" og en pige og en dreng med "italienerfødder".

Jeg plejede at tegne deres fod op på bagsiden af A4 blokke eller andet tykt karton (det stykke pap, blokken sidder på).
Klippede den ud, og brugte den i skoene.
Så kunne jeg vurdere om både bredde og længde var i orden.
Husk at lave en ny jævnligt.

(Den yngste kan jeg ikke bruge en A4 til mere. Han bruger 47 i sk)