/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
barnevogn - hvilken
Fra : jakiil
Vist : 1452 gange
100 point
Dato : 31-05-07 14:49

Hej

Vi har termin den 18. juli, og skal til at se på barnevogn. Det er første barn.

Hvilken skal vi købe? Jeg har lige kigget lidt på nettet og har øje på Trille Dream, syntes den lydder rigtig fornuftig også er den også til at betale. Nogle der har erfaringer med den?

Vi vil gerne have kvalitet, vognen må jo gerne holde sig pæn, og evt. gerne kunne holde til endnu en bruger om et par år, vi kommer til at bruge vognen meget udendørs og på grusvej (bor i et kærområde).

Håber nogle vil komme med råd, vejl. Har desværre ikke flere point lige nu.
Jane

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-05-07 16:25

Den ser rigtig god ud.......................men køb lige et reservehjul, for den er ikke sjov med et punkteret hjul. Man kan også få/købe en lille luftpumpe til at have med.
Det justerbare håndtag og luftgummihjul giver afslappede skuldre så de ikke bliver ømme.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 31-05-07 18:50

De skulle være rigtig OK.
Liggemålet bliver du ihvertfald glad for.
Shop lige lidt rundt på nettet, der er mange priser!!!
Inden du køber lift og dyne etc. så overvej om du vil have en "voksi"-pose eller tilsvarende. (Det kan varmt anbefales, istedetfor dyne osv.

Held og lykke

KH Mette

Kommentar
Fra : babee

Dato : 31-05-07 19:32

jeg vil da mene at et liggemål på 80 ikke er ret meget jeg ville heller op i en hvor der er 90 -94 i liggemål ???

Kommentar
Fra : babee

Dato : 31-05-07 19:34
Kommentar
Fra : babee

Dato : 31-05-07 19:36

hmmm mig der så forkert sorry
kan se den har et på 97 så det er rigtig godt

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 31-05-07 23:20

vores barnevognspusher siger at gummihjul uden styring er tunge at dreje, desuden sover barnet bedre med masive hjul, fordi det skrumler så dejligt. (Her i byen har vi mange brosten). Og så er der lig det med punkteringerne. Muligvis tager hun fejl.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 02-06-07 05:30

http://www.5gram.dk/group.asp?group=9&sub=2
sender overalt i landet, så vidt jeg er orienteret fragtfrit, men ring og spørg.

Lufthjul er en god ting når man skal trille på grusveje.
Tjek lige vægten, den skal være nem at skille ad og kaste i bilen, det ken også være en god ting at sikre sig, at den er let at pakke.

KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 02-06-07 05:36
Accepteret svar
Fra : femgram

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-07 10:12

Hej Jane.

Jeg vil først sige tillykke med din graviditet.

Jeg tillader mig hermed at sende dig en lille mail.

Jeg tænkt jeg ville give dig et par gode råd omkring Trille Dream.

Hvis du vælger en Trille dream, vælger du en meget stabil og rubust barnevogn.
Vognen er vind og vandtæt, liggemål på 97, liften 80 cm.
Hos os vælger du selv om du vil have lufthjul eller massive hjul...prisen er den samme.
De fleste vælger lufthjul, dog som du jo selv ved, kan man være uheldig at punktere ligesom på sin cykel.
Hvad angår reklamationer...jeg har haft butikken et år nu og har ikke haft en eneste klage/reklamation på Trille Dream.

Hvis du ser rent kvalitets mæssigt på vognen, får du en vogn der er understøttet og med et stel der er 100% galvaniseret. Hvorimod du kan finde andre vogne med et pulverlakeret stel...her er der mulighed for rust på længere sigt.

Som privat person til privat person vil jeg gerne give dig et rigtig godt råd:
Hvis du vælger at købe din barnevogn over nettet så sørg for at købe den hos en der også har en butik rent fysisk. Her du sikker på at få den bedste vejledning, da personalet hverdag har barnevognene i hænderne,og ikke bare i papkasser som dem der kun har netbutikker.
Samtidig er du også sikret hvis der skulle opstå en reklamation på vognen, en netbutik kan være ubemandet ligepludselig og hvad så...?

Jeg ønsker dig rigtig god søgning på nettet eller i butikkerne efter den helt rigtige barnevogn til dig og dit nye barn.

Du er meget velkommen til at ringe hvis du har nogle spg.

Med venlig Rikke Christensen
www.5gram.dk

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 02-06-07 13:45

Jeg har ikke selv erfaringer med Trille, da vi har en Odder-vogn (model Olympia); som vi i øvrigt er meget tilfredse med.

Se evt denne guide fra Politiken, hvor der står noget om hvad man skal kigge efter når man køber barnevogn:
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugguider/guiderborn/gbornartikel/article272990.ece

Noget af det vi har været rigtigt glade for ved vores barnevogn er at der er 4-hjuls bremse. Den er nem at parkere sikkert og står altid godt fast. Vi har lufthjul og har kun været punkteret en gang på 6 mdr, men da jeg altid har et reservehjul med var det ikke noget problem. Vi bor dog i byen, så jeg ved ikke hvordan det vil være hvis man kører meget på grusvej, men fordi lufthjul absorberer stød bedre tror jeg stadig de vil være det mest behagelige for babyen

Hvis i tænker på at bruge vognen til nr 2 om et par år tænker jeg at det måske også er en fordel hvis betrækket i kassen kan vaskes; det kan det i vores barnevogn og selvom vi ikke har haft brug for at vaske det endnu kan jeg forestille mig at det bliver aktuelt når han bliver lidt større.

Du skal også overveje farven; en sort vogn bliver hurtigere varm at ligge i end en hvid. Vores barnevogn er sort, men der er en klap bagi kalechen der kan åbnes for at skabe gennemtræk, så der ikke bliver for varmt.

Håber du kan bruge mine tanker. Held og lykke med den lille

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 03-06-07 18:38

Du bliver altså nødt til at forklare hvorfor du forhøjer points, hvad er det du gerne vil have uddybet??

KH Mette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-07 18:42

Der er en test af barnevogne her

http://www.forbrug.dk/test/testbasen/boern/barnevogne/

Trille Dream er så ikke en af dem, der er testet, men der er en Trillr Fix

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 04-06-07 08:23

Tak for svaret femgram. Vi har nu bestemt os for en Trille Dream, syntes det lydder som en god vogn, og vi har ikke hørt noget dårligt om den.

Jeg forøgede point for at få så mange besværelser som muligt, dvs så meget feedback.

Mvh

Jane, Poul og Bette Jensen

Kommentar
Fra : Helle_Hansen

Dato : 14-07-07 20:17

Hej Jane.

Hvis du ikke har købt din barnevogn i nu, jeg ville komme med mit råd til dig.

Hvis du skal købe din barnevogn, så gør det på nettet.

Vi købt vores Trille Dream sort retro ved www.onlinekids.dk , vi var ude hos dem om aftenen og man slipper for skal komme i en butik inden klokken et eller andet.

Selv om hende der fra 5gram skriver man kun skal købe den hos dem der har butik, passer det ikke en pind, onlinekids.dk har E-mærket og derfor kan man få sin barnevogn med hjem i helt op til 14 dage og gå at kigge på den, det kan man ikke i en butik. Jeg syntes de gange vi har været ude i en butik og kigge, har de næsten mere travlt med at prakke en noget på og man kan ikke komme tilbage med den efter 14 dage hvis man fortryder købet.

Vi blev anbefalet onlinekids af vores venner, de har købt mange ting hos dem, og de havde et problem med et hjul til deres klapvogn, og uden nogle problemer kom der et nyt med posten 2 dage efter.

5 stjerner til onlinekids.dk herfra.

Husk at kigge efter E-mærket, de overholder loven og krav fra forbrugerrådet

hilsen
Helle.