/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Befordrings godtgørelse
Fra : gr8
Vist : 3511 gange
20 point
Dato : 26-05-07 21:18

Hej

Hvor mange dage kan man max trække fra i befordrings godtgørelse?

Jeg har ca. 249 arbejds dage der hvor jeg arb. fuldtid og ca. 15 arb. dage på mit deltids arbejde.

Kan jeg trække det hele fra eller er der max gange?

Jeg har netop fået vide af en ven at det max er 220 dage/gange man kan trække fra.

Nogen her som har styr på det? Tak venner!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 21:21
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 26-05-07 21:22

Du kan trække de faktisk antal dage fra, og spørger de mere til det, kan di arbejdsgiver vel bekræfte du har været der.

Der skelnes ikke mellem hele og halve dage, men alene de faktiske dage hvor du har været på dit arbejde......så både lørdag og søndag tæller også med , hvis det er tilfældet...

antal kilometer _ de første 24 km, og så gange den aktuelle sats

/

Henrik

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-07 21:25
Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 20 point
Dato : 26-05-07 21:44

De 220 dage er en tommelfingerregel, som SKAT normalt arbejder med. Hvis antallet af arbejdsdage ikke overstiger det, vil de normalt ikke kræve dokumentation for det.

Hvis du kommer op i et "unormalt" antal arbejdsdage, kan du risikere, at de vil kræve dokumentation for antallet af arbejdsdagene, på samme vis som de kan kræve dokumenation ved ekstraordinært lange distancer mellem hjem og arbejde.

Du har fradrag for den faktiske befordring, så hvis du kan sandsynliggøre antallet af arbejdsdage, har du ret til fradrag for det.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-05-07 02:46

Citat
antal kilometer _ de første 24 km, og så gange den aktuelle sats

Mon ikke det skulle have været et minus i stedet for underscore ?

Jeg giver de andre ret i at du kan trække alle dage fra du har være på arbejde. Du skal jo heller ikke indberette antal dage, men et beløb. Og i det beløb kan de jo ikke se hvor mange dage du har regnet med.

Regnestykket med feks 40 km ialt pr. dag:

40-24 = 16 km om dagen
16*249 = 3984 km ialt
3984*1,78 = 7091,52 kr du kan skrive på.

Dertil gør du det samme med dit deltidsjob og lægger oveni de 7091,52 kr

Jeg plejer at regne antal km ud via ruteplanen og så runder jeg lidt op

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-05-07 12:30

Selvfølgelig kan du trække alle de dage fra du har været på job. Det er jo lige i Anders Fjogs ånd at vi alle skal gå så meget på job som muligt

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 02-06-07 12:28

Tak for svaret Paulus1.