/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
værdi af fradrag
Fra : tcolsen
Vist : 1923 gange
50 point
Dato : 24-05-07 19:20

Hvis jeg har 12000 kr i befordringsfradrag, får jeg så 12000 kr tilbage i lommen eller hvordan beregner man hvor meget man får tilbage ?
mvh Tommy

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-05-07 19:24

Du får fradrag i mellemskatten...dvs. du får ca. en trediedel...dvs. det er noget med 4000,- tilbage / alt andet lige ....

/ Henrik

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-07 19:25

Hej

Det er desværre en almindelig misforståelse.

Svaret er nej, det gør du ikke.

Det du får "forbedret" din skat med, det er "skatteværdien" af kørselsfradraget.

Idet kørselsfradrag medtages som et ligningsmæssigt fradrag, så får det kun cirka 1/3 virkning, den præcise virkning afhænger at skatteprocenten i din kommune/amt/region

Hilsen

Leo Pedersen

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 24-05-07 19:49

Tak for svaret Leo.pedersen. det var også det jeg regnede med !!