/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hjælp slettet nvidiadriver åhh
Fra : solling
Vist : 426 gange
90 point
Dato : 20-05-07 20:33

åhh gud hvad har jeg gjort......
jeg er igen med at koble min bærbar til mit tv og fulgte denne norske guide:
http://itpro.no/art/2674.html
i den står der at jeg skal installere nogle drivere til mit grafik og jeg gør som der står og ender på nvidias hjemmeside og skal til at downloade, så står der at der er nogle oplysninger jeg skal læse inden jeg installere og der står så dette:

"Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove. "

hmm det gør jeg så.... der er ikke nogen steder hvor der står " nividia dispaly drivers" kun "nvidia drivers" så den trykker jeg på og så kommer der en boks op hvor jeg kan krydse af at der kun skal afinstalleres "nvidia display drivers" og den sætter jeg selvfølgelig kryds i. derefter kommer der en boks op hvor der står om jeg vil slette nvidia profiler eller sådan noget og det svarer jeg nej til, da jeg ikke ved hvad det er. den afinstallere så og jeg skal genstarte.
da jeg så genstarter maskinen ser det hele meget mærkeligt og hmmm "gammeldags" og kantet ud...... nå men jeg går ind på guiden igen og prøver at installere de drivere som det var meningen jeg skulle have men midt i instalationen kommer der en boks op hvor der står "installations programmet kunne ikke finde nogle drivere der er kompatible med min hardware" ?????? hjælp... nu sidder jeg med denne her mærkelige skærm og ved hverken ud eller ind og alt på min pc går mega langsomt..... når jeg højreklikker ude på mit skrivebord kan jeg ikke se nvidiamuligheden mere som jeg kunne før.....
ÅHHHH GUD HVAD SKAL JEG GØRE............PLEASE HJÆLP MIG..
PÅ FORHÅND UHYGGELIGT MANGE TAK..... OG UNDSKYLD FOR DET LAVE POINTTAL MEN DET VAR ALT HVAD JEG HAVDE

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-05-07 20:42

Nvidiaprofiler hører til de drivere som du afinstallerer.
Men det kan da være at du får profilerne på plads efter installation af nye drivere.
Har du ikke en CD med drivere til dit skærmkort (gefors et eller andet)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-05-07 20:43

Hov jeg så lige at det er en bærbar - så har du måske en utility CD til din comp.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 20:44

nej jeg købte min bærbar i tdcbutikken og der var installeret nvidia på den... jeg mener ikke der fulgte nogen cd med fra butikken om nvidia

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-07 20:53

Hvis du har xp, og hvis den er indstillet fornuftigt- så er det bare ind i kontrolpanelet og vælge systemgendannelse, til et tidspunkt før du lavede fjolleriet.
Skide smart det systemgendannelse. Det kan redde meget.

I øvrigt burde de være et særligt drev D eller E med installationsfiler til dine drivere.
Det drev som der står i brugsanvisningen til computeren at man starter med at lave backup af.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 20:55

hmm hvis jeg laver systemgendannelse sletter jeg så ikke alt hvad jeg har instlleret siden jeg fik min pc.. altså alt hvad jeg har lagt ind ??? hr desværre ikke fået lavet backup....OG JEG VED GODT DET ER DUMT !!!!

Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 20:59

hmmm jeg har sådan et program der hedder pc inspector file recovery.... kan jeg finde dem med det eller er det kun filer ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-05-07 21:11

Pcinspector er til filer.
Filer / dokumenter / billeder forsvinder ikke ved at rykke computeren tabage med gendannelsespunkt.

Du ved hvornår du lavede rod i butikken.

start > hjælp og support > systemgendannelse > find og marker datoen > så kan det være at den viser sig.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 21:34

PROBLEMET ER LØST....JUBIIIIII gud ved hvordan...efter at jeg havde genstartet min pc for gud ved hvilken gang er alt pludselig tilbage til normal.....MEGET MÆRKELIGT......
men jeg kan i hvertfald bruge dit tip til en anden gang når jeg dummer mig.....jeg ved det sker igen, så mange tak for dit lynhurtige svar.....
[B]TUSIND TUSIND TAK[/B]

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 21:36

Tak for svaret transor.