/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
dæktætner til punkteret dæk
Fra : janinna
Vist : 5407 gange
300 point
Dato : 15-05-07 19:06

hej! har et punkteret havetraktordæk, og har hørt at man kan købe noget dæktætner til at sprøjte ind i dækket. hvad koster sådan noget og hvor kan det købes?

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 310 point
Dato : 15-05-07 19:26

Du kan købe det på enhver tankstation, enten hedder det Dækpilot eller lignende. Men de tætnere der findes på markedet kræver at man kører med det med det samme. Du kan evt. skrue det af og sætte det på en boremaskine på en eller anden måde...

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-05-07 19:27

Nårh ja, tætneren koster mellem 60 og 100 kr. afhængig af størrelse.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-05-07 19:31

Du kan købe det ved Harald Nyborg og T-Hansen, og de fleste butikker som har biludstyr.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-07 19:45

og du kan selv lappe hjulet for en flad tier. og så holder det bedre end alverdens vidundermidler på dåse.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-05-07 19:57

hej trimare46 , hvordan?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-07 20:21

Jeg har et TipTop produkt der er specielt beregnet til slangeløse havetraktor og trillebørhjul mm.
En ret stor tube der tømmes via ventilen hvorefter der pumpes og hjulet er tæt.

Det er ikke det samme som dem der er beregnet til at tætne og pumpe og som skal køre nogle kilometer.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-05-07 20:24

hvordan får man fat i det,og hvad koster det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-07 20:30

Jeg købte det hos forhandleren.
Prisen husker jeg ikke.
Det er ikke nogen nødløsning og er særdeles effektivt.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-05-07 20:32

ok! hvilken forhandler?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-07 20:35

Jeg vil tro, at du kan købe det hos nogen der sælger og reparerer havetraktorer i dit område.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-07 21:12

Du kan læse om produktet her.
Det er også til cykler så måske cykelhandleren kan hjælpe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-07 21:17
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-05-07 01:49

hej IceCap, den med boremaskinen går ikke. Meningen med køreturen er BÅDE at fordele (og det klarer boremaskinen godtnok) OG at massere, så utætheden fyldes (og det kan boremaskinen ikke)

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 16-05-07 17:58

Hej Jannina
Du kan købe et produkt som hedder Finilec. Det både pumper og lapper et dæk, men.... pas på
når du har sprøjtet (er på spraydåse) produktet ind i hjulet (skal du omgående køre hen på
en servicestation og påfylde mere luft, da ventilen til dit dæk i modsat fald, vil være stoppet
(af lappemassen). Produktet kan købes på servicestationer - og prøv at huske - er du på en
længere køretur - køb en ekstra dåse til bagagerummet - det er ti gange nemmere - end ud
med donkraft m v.
Good luck.
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-05-07 20:09

Men man skal lige være opmærksom på, at der er visse produkter som er lidt hårde ved karkassen, de går i forbindelse med gummiet og forårsager en strukturændring, så vær lige opmærksom på at læse produktbeskrivelsen hvis du har i tankerne at bruge det som en lappeløsning til nyere dæk.
Undskyld men jeg syntes lige det skulle med, når vi nu har bevæget os ind på så mange forskellige produkter. -- Jeg har også fået denne erfaring personligt, dog kun på scooteren.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 27-05-07 12:48

Tak for svaret IceCap.

Kommentar
Fra : PhilipJensen

Dato : 12-09-12 09:41

Jeg har også købt mange forskellige typer af dæktætner. Men jeg tror med producenterne med vilje laver produkter af dårlig kvalitet. For det virker aldrig eller holder aldrig for den sags skyld. Det går hele tiden op eller smuldrer fra hinanden. Jeg har derfor måtte købe et punkterfrit hjul hver gang. Som jo er den samme teknik som en dæktætner. Det er bare lavet på en fabrik. Heldigvis kan man bare købe det på nettet så man ikke også skal køre land og rige rundt efter det. Jeg kender nogen der købte det her: http://www.plainindustry.dk/Hjul-fra-ravendo.html

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-09-12 23:10

@PhilipJensen, Godt link, det har jeg gemt