/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
udskriv opgaver til børn
Fra : tararam
Vist : 41198 gange
50 point
Dato : 13-05-07 18:11

Hvor på nettet kan man finde små regne og skrive opgaver til at printe ud.
Alders klassen 6-7 år

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-07 18:20

Tjeck lige denn. det er hvad du søger..tror jeg

http://www.123abc.dk/

Ziggy99

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-07 19:20
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-07 19:21
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-07 19:21

Når de kun er 6-7 år synes jeg da du selv skal lave deres ekstraopgaver, du er den der bedst kender deres udvikling og lyst og interesser, også langt bedre end lærerne almindeligvis gør.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-07 19:22

Jeg kan ikke lige umiddelbart se til hvilken alder disse opgaver er

http://www.jaz.dk/opgaver/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-07 19:37

Jeg ved da godt, at det ikke er det du spørger om; Men jeg kan ikke lade være med, at svare som jeg synes. Tænk på de stakkels børn skal lære og måske pæses frem i mange år fremover, Du risikerer det modsatte af det du vil, de kan blive for tidligt skoletrætte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-07 19:55
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-07 20:31

Køb en regnebog til 1. klasse.......

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-05-07 21:51

En mulighed kunne også være, at I lytter og synger med på sangene på CD'en: At gange med sange
http://www.atgangemedsange.dk/frames.htm
så det hele ikke skal være læse & skrive

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-07 21:57

Prøv også at se denne gamle tråd http://www.kandu.dk/spg87789.aspx der anbefaler jeg "Gys på regneslottet" jeg har senere set at nogle biblioteker også har det.

I linket er der flere rigtig gode forslag

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-05-07 08:34

Til Valde
Jeg ved ikke om jeg er heldig eller hvad, og forstår godt dine svar. Men landet ligger således at jeg næsten dagligt laver opgaver til ham og han ikke kan få nok af opgaver. Han elsker det simpelthen. Han vil hellere have opgaver for, og ting der skal løses end f.eks ned og leje med sine kammerater. Derfor vil det hjælpe mig at finde noget på nettet til ham.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 12:28

Når jeg kun ved det du skriver, vil jeg være en lille snule bekymret. En ensidig udvikling af følelsesliv og intelekt, KAN være bekymrende. Jeg er jo ikke kompetent til, at male fanden på væggen. Selv ville jeg spørge fagfolk til råds.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-07 12:40

Citat
Men landet ligger således at jeg næsten dagligt laver opgaver til ham og han ikke kan få nok af opgaver

I så fald skal du lave det i samarbejde med skolen.....

Barnet/skolen kommer i klemme med undervisningen, hvis du laver en form og skolen en anden....

Det er KUN til skade for barnet.....

Er barnet et "supergeni" - skal undervisningen tilrettelægges i samarbejde med skolen...

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 17-05-07 08:55

Tak for svaret ziggy99.