/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
gule armhuler på skjorter
Fra : freddiemercury
Vist : 10385 gange
100 point
Dato : 13-05-07 08:49

hvordan kan jeg fjerne gule svedpletter i armhulerne på hvide skorter og t-shirts
har prøvet lidt forskelligt men uden held.
venligst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-07 09:40

Citat
hvordan kan jeg fjerne gule svedpletter i armhulerne på hvide skorter og t-shirts

Har du prøvet at VASKE dem ?????

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 13-05-07 10:07

Prøv at bruge Vanish den hvide dåse af slaksen,
det har hjulpet på mine skjorter
hilsen Valdera

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-07 10:39

Nu allerførst, sved giver normalt ikke gule pletter. Det er nærmere deodoranten og lign. der smitter af.
Det ses tydligst på hvide ting der ikke er helt nyt og har været vasket nogle gange. Man kan sige at pletterne opbygges, da de ikke forsvinder helt ved normal vask, og pludseligt er de blevet tydlige.

Her er et råd fra en "ekspert" jeg har spurgt.
Du skal ligge det i blød i Rodalon eller Klorin. Bemærk det er ikke alt stof, der kan tåle begge dele, så husk at læse på flaskerne, inden du sætter det i blød.
I følge "eksperten" giver dette bedre resultat, end feks. Vanish. (Vanish er dog lettere at bruge)
Følg i øvrigt instruktionerne på flaskerne.

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-07 11:35

Hvordan fjerner man svedskjolder fra blusen?

Selvom en bluse er nyvasket, kan den stadig se småsnavset ud, hvis der sidder rester af svedskjolder tilbage. Er skjolderne ikke gået af i vask, begynder man også hurtigere at lugte af sved. Heldigvis kan det meget nemt lade sig gøre at fjerne de irriterende skjolder. Metoden gælder i øvrigt alle vaskbare stoftyper.
Du skal bruge:
Et rent håndklæde
Farveløst opvaskemiddel
Vaskemiddel
Evt. en engangsvaskeklud

Forberedelse:

For ikke at påføre blusen yderligere pletter er det vigtigt, at man bruger et nyvasket håndklæde, som ikke smitter af. Håndklædet bredes ud på et bord, og blusen lægges oven på, således at skjolderne er helt synlige.

Arbejdet trin for trin:

Opvaskemidlet smøres på stoffet, så det dækker hele skjolden. En engangsvaskeklud har en tilpas ru overflade og er derfor god at smøre sæben ud med. Blusen kan nu vaskes efter vaskeanvisningen. Skulle der mod forventning stadig sidde rester af skjolderne tilbage, kan processen med fordel gentages.

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=68&cid=12&id=722

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-05-07 18:40

Tak for svaret viskinge.

også til jer alle andre