/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Sende reference via email.
Fra : Sygate
Vist : 675 gange
174 point
Dato : 10-05-07 09:20

Jeg har været til 3 samtale i et større firma.
Det sidste jeg skal gøre er at sende 2 referencer fra en tidligere medarbejder og en tidligere chef, via email til min forhåbentlig nye chef.

Det vil sige (Så vidt jeg forstod) at jeg skal have de to tidligere kollegaer til at skrive en email til mig og derefter sende dem til den nye chef.

Hvordan ville i gøre det så det virkede professionelt?

Kan man vedhæfte en email?

Eller er det andre løsninger.

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 184 point
Dato : 10-05-07 09:29

Citat
Det vil sige (Så vidt jeg forstod) at jeg skal have de to tidligere kollegaer til at skrive en email til mig og derefter sende dem til den nye chef.

Ved en "reference" ville jeg forstå en henvisning til personerne. Altså kontaktoplysninger, såsom navn, titel, telefon og/eller mail. Men dem kan du vel oplyse uden at få vedkommende til at skrive til dig først?

Du kan vist ikke rigtig vedhæfte en mail. Men du kan videresende den. Eller - hvis du vil samle flere mails i én - klikke på videresend, så kopiere indholdet og indsætte den i den nye mail.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 10-05-07 09:52

Selvfølgelig kan man vedhæfte en mail, man skal bare gemme den først et sted hvor man kan finde den igen. Det foregår fuldstændig på samme måde som man vedhæfter alt andet.

En anden mulighed er at gemme dokumentet i pdf format, som kan læses af Adobe Reader og sende den/de filer vedhæftet.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 10-05-07 13:27

Uha.. den var vigtig.. Det er da rigtigt.. En reference er jo ikke en anbefaling. De skal jo bare have oplysningerne og ikke andet.

Tusind tak.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-05-07 13:30

Selv tak.

Og held og lykke med jobbet. Håber, at du bliver glad for det.